اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی خبر داد

آمادگی 1400 کلاس مدارس برای اسکان گردشگران در نوروز

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان ‌شرقی از آمادگی یک هزار و 400 کلاس درس مدارس برای اسکان گردشگران فرهنگی و عادی در تعطیلات نوروز در استان خر داد.

آمادگی 1400 کلاس مدارس برای اسکان گردشگران در نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی عصر امروز در جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان ‌شرقی با ارائه گزارشی از عملکرد نوروزی سال گذشته این ستاد پرداخت و اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون پیشرفت بسیار محسوسی در تعداد، نوع، کیفیت و بهداشت خدمات ارائه شده از سوی تاسیسات و مجتمع‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی حاصل شده است.

وی اسکان مدارس آذربایجان‌شرقی را از جمله نقاط مثبت سفر استان در نوروز سال گذشته خواند و گفت: آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و هلال احمر استان از جمله نهادهایی بودند که در بحث اسکان و اقامت گردشگران نوروزی عملکرد خوب و قابل توجهی ارائه کردند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان از اصلاح اغلب پایانه‌های مسافربری در ورودی شهرهای استان خبر داد و گفت: در تمام ورودی‌های شهرهای استان سرویس‌های بهداشتی احداث شده است.

محمدی همچنین آمادگی یک هزار و 400 کلاس درس مدارس برای اسکان گردشگران فرهنگی و عادی، افزایش ساعت بازدید از موزه‌ها، ‌تداوم فعالیت اتوبوس‌های تبریز و شهرستان گردی، ساماندهی تابلوهای راهنمای آثار تاریخی و گردشگری، فعالیت شبانه‌روزی مراکز اطلاع رسانی گردشگری و دفاتر کشیک خدمات مسافرتی و گردشگری را از جمله تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل سفر به آذربایجان‌شرقی در نوروز سال 92 اعلام کرد.

عزیز نوری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی از تقویت پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان برای افزایش امنیت سفر و آمادگی 800 نفر نیروی داوطلب جوانان امدادگر فعال برای نوروز سال 92 خبر داد.

افزودن شدن 92 اتوبوس برون شهری

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری استان نیز افزوده شدن 92 اتوبوس برون شهری و بهسازی 127 اتوبوس درون استانی در آستانه نوروز سال 92 خبر داد.

جواد هدایتی راه‌اندازی چهار سایت نظارت تصویری آنلاین در استان، تشکیل کمیته مشترک بازدید از پایانه‌های مسافربری، بازسازی و بهسازی پایانه‌ها، راه‌اندازی 52 دستگاه تردد شمار آنلاین در محورهای استان و راه‌اندازی چهار مجتمع خدمات رفاهی در شهرستان‌ها را از جمله اقدامات این اداره کل در آستانه نوروز 92 برشمرد.

راه‌اندازی 3 ایستگاه هواشناسی جاده‌ای

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز راه‌اندازی سه ایستگاه هواشناسی جاده‌ای در مسیر دسترسی به آذربایجان‌شرقی با امکان نمایش آنلاین لحظه‌ای وضعیت جوی، محدودیت‌ها و لغزندگی جاده و نیز نمایش اطلاعات لحظه‌ای تغییرات جوی در نمایشگرهای شهری را از جمله آمادگی‌های این اداره کل برای نوروز سال آتی عنوان کرد.

همچنین افزوده شدن به تعداد و اصناف کشیک شب در نوروز، افزایش حجم برنامه‌های صداوسیمای سهند برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان و پشتیبانی آموزش و پرورش استان جهت بحث اسکان از جمله مهمترین موارد مطرح شده از سوی کمیته‌های نظارت بر صنوف، اطلاع‌رسانی و کمیته اسکان و اقامت آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رفت.

شهرداران شهرهای مراغه، مرند، میانه و سراب نیز در این جلسه به بیان اقدامات و فعالیت‌های آماده‌سازی شهرهای متبوع خویش برای استقبال از گردشگران نوروزی سال 92 پرداختند.

انتهای پیام/60002/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول