اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نور:

43 درصد کلاس‌های مدارس نور تخریبی است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش نور گفت: 43 درصد کلاس‌های مدارس نور تخریبی است.

43 درصد کلاس‌های مدارس نور تخریبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سید مصطفی حسینی ظهر امروز در سومین همایش خیران مدرسه‌ساز شهرستان نور که با حضور معاون سازمان نوسازی مدارس کشور، نماینده شهرستان، امام جمعه نور، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، مدیرکل نوسازی استان تهران، مدیرکل نوسازی مازندران، مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان و جمع کثیری از خیران مدرسه‌ساز در سالن پیامبر اعظم ارشاد نور برگزار شد، ضمن خیر مقدم گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش نور را ارائه کرد.

وی گفت: آموزش و پرورش نور دارای 67 مدرسه دولتی و 22 مدرسه غیردولتی با 392 کلاس درس است که 43 درصد از این کلاس‌ها در وضعیت تخریبی قرار دارد.

حسینی افزود: تعداد 10 هزار و 692 دانش‌آموز زیرپوشش این آموزش و پرورش هستند که 5 هزار و 35 نفر از این  تعداد دختر و 5 هزار و 567 نفر را پسر تشکیل می‌دهند.

مدیر آموزش و پرورش نور گفت: 2 هزار و 62 نفر از دانش‌آموزان نوری حدود 19 درصد در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی از هوشمندسازی 38 مدرسه دولتی با 58 کلاس درس و 12 مدرسه غیردولتی با 22 کلاس خبر داد و گفت: برای هوشمندسازی مدارس دولتی 120 میلیون تومان هزینه شده که 45 میلیون تومان از آن توسط خیران تامین و مابقی معادل 75 میلیون تومان را مقروض هستیم.

حسینی همچنین در بحث گرمایشی مدارس نور عنوان داشت: از 67 مدرسه دولتی 21 مدرسه یعنی حدود 31 درصد مجهز به سیستم گرمایشی مرکزی است و 45 مدرسه با بخاری گازی و یک مدرسه همچنان با بخاری نفتی گرم می‌شود.

این مسئول با اشاره به ساخت حدود شش مدرسه توسط خیران در سال‌های اخیر افزود: در حال حاضر با مشارکت خیرین پنج مدرسه در حال احداث داریم که در نقاط مختلف زیرپوشش آموزش و پرورش نور در حال ساخت است.

وی در پایان با اشاره به نیمه کاره بودن سالن ورزشی مدارس شهدای دانش‌آموز و نمونه دولتی همچنین مقاوم‌سازی دبیرستان شهید باهنر و همچنین احداث مدرسه تیزهوشان که از مصوبات هم هست تقاضای مساعدت و حمایت کرد.

به گزارش فارس؛ در پایان مراسم با اهدای لوح و هدایایی تعدادی از خیران مورد تقدیر و تجلیل واقع شدند.

انتهای‌پیام/86023/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول