به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، ظهر امروز با حضور پنج تیم اعزامی از وزارت آموزش و پرورش به ویژه عرفی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و با حضور مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک از مدارس این شهرستان بازدید شد.
عبدالامیر عرفی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در بازدید از دبستان پسرانه اندیشه شهر آبیک، ابلاغ سلام و خدا قوت وزیر آموزش و پرورش و آشنایی با تلاشها و خدمات ارزنده مسئولان آموزش و پرورش در سطح ادارات و معلمان در سطح مدارس را از اهداف بازدید از مدارس عنوان کرد و گفت: در این بازدیدها نظرات، پیشنهادات و طرحهای خوبی که همکاران فرهنگی دارند و قابل استفاده باشد را برداشت کرده و به عنوان الگو به سایر نقاط کشور تعمیم خواهیم داد تا با انعکاس به وزارتخانه همه بهرهمند شوند.
وی افزود: در این بازدیدها در حد امکان بازدیدهای تخصصی از شرایط ارزشیابیها به ویژه امتحانات پایانی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و از زحمات و تلاشهای همکاران فرهنگی تقدیر خواهیم کرد.
این مسئول ادامه داد: آشنایی با نقاط قوت و میزان تلاشها و پیشرفتهای موجود در سطح آموزش و پرورش استانها و شهرستانها از دیگر اهداف بازدید از مدارس و ادارات آموزش و پرورش است.
عرفی خاطر نشان کرد: بازدید از مدارس تجربه جدیدی است که وزارت آموزش و پرورش آغاز کرده و شورای معاونان آموزش و پرورش هر دو هفته یک بار بازدید از یکی از استانها به همراه شهرستانها را در دستور کار قرار دادهاند تا در جریان فعالیتهای مناطق و شهرستانها قرار بگیرند و از قابلیتها، استعدادها و مشکلات مناطق و شهرستانها اطلاع یابند.
محدودیتهای دشمن نتوانسته مانع فعالیتهای آموزش و پرورش شود
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: محدودیتهای ایجاد شده از سوی دشمنان نظام و کمبودهای مالی موجود نتوانسته مانع فعالیتهای آموزش و پرورش در سطح کشور شود.
وی اضافه کرد: شهرستان آبیک در حقیقت شاید از لحاظ موقعیت جغرافیایی در حاشیه قرار دارد، ولی از زمانی که وارد این شهرستان شدیم علیرغم مشکلات و محدودیتها زحمات و تلاشهای خوبی صورت گرفته که قابل تحسین است.
این مسئول اضافه کرد: در سال تولید ملی و اقتصاد مقاومتی و در این برهه از زمان همه باید تلاش کنند تا کشور از پیچ تاریخی به سلامت و با موفقیت عبور کند.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: ایجاد شور و نشاط فرهنگی مهمترین هدفی است که آموزش و پرورش دنبال میکند که در مدارس شهرستان آبیک شاهد این موضوع بودیم.
عرفی با اشاره به ارزشیابی توصیفی دانشآموزان مقطع ابتدایی گفت: در اندازهگیری و ارزیابی میتوانیم از ابزار کمی هم استفاده کنیم و فاصلهها را با عدد و رقم نشان دهیم، اما نمره نهایی نداریم که ابزار است و معلمان باید مقیاس رتبهای را به مقیاس فاصلهای تبدیل کنند و در اصل مقیاس فاصلهای را در کنار مقیاس رتبهای به دانشآموزان نشان دهند.
وی در پایان اذعان داشت: با توجه به شرایط فعلی باید تلاش کرد مشکلات آموزش و پرورش تعدیل شود و با کمترین امکانات محیط مطلوبی را برای دانشآموزان و معلمان فراهم کرد.
انتهای پیام/77006/ن40/ظ1004