اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گرگان:

1200 سالمند گرگانی ساماندهی شدند

خبرگزاری فارس: شهردار گرگان از ساماندهی یک‌هزار و 200 سالمند زن در این شهر به منظور ارائه آموزش‎های لازم و ایجاد نشاط و انگیزه در آنها به عنوان یک شهروند تاثیرگذار خبر داد.

1200 سالمند گرگانی ساماندهی شدند

ابراهیم کریمی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 جمعیت سالمند کشور افزایش یافته است، اظهار داشت: بدین منظور ساختمانی توسط شهرداری گرگان تهیه شده و دوره‎های آموزشی در زمینه‎های بهداشت، تغذیه، کامپیوتر، قرائت قرآن و مهارت‎های زندگی برای سالمندان برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این دوره‎ها مورد استقبال سالمندان شرکت کننده قرار گرفته و آنها با نظم در این دوره‎ها شرکت می‎کنند، میزان بودجه سالیانه‎ای که برای این بخش در نظر گرفته شده را 12 میلیون تومان برشمرد.

شهردار گرگان تغییر ترکیب جمعیتی ایران از جوان به سالمند را یک هشدار جدی دانست و تاکید کرد: این بخش نیازمند برنامه‎ریزی دقیق و صرف هزینه زیاد تا 10 برابر بودجه فعلی است.    

به گفته وی، برای جلوگیری از افسردگی سالمندان که پیامدهای منفی آن گریبانگیر جامعه خواهد شد باید برای این دوره چاره‎اندیشی شود.

کریمی ادامه داد: شهرداری علاوه بر کارهای خدماتی و عمرانی باید در حوزه‎های فرهنگی و اجتماعی نیز فعال باشد که به همین منظور سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان در سال‎های اخیر راه‎اندازی شد.

درخواست آپارتمان‎سازی در محلات متوسط بیشتر است

شهردار گرگان در ادامه از دریافت درخواست‎های فراوان برای آپارتمان‎سازی در محلات متوسط خبر داد و گفت: نگاه شهروندان به این کار اقتصادی است و لذا در برابر برخی تصمیمات شهرداری مخالفت و حتی مقاومت می‎کنند.     

کریمی افزود: کسی که وضع مالی خوبی دارد خواهان زندگی در واحد ویلایی و کسی که وضع اقتصادی خوبی ندارد خواهان آپارتمان‎سازی است.     

وی گران‌ترین قیمت زمین مسکونی در گرگان را به ازای هر متر مربع 3 میلیون تومان و ارزان‌ترین آن را 120 هزار تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در محلات متوسط که قیمت زمین در هر متر مربع 200 هزار تومان است درخواست‎های فراوانی برای آپارتمان‎سازی به شهرداری ارائه می‎شود.

وی محله ویلاشهر گرگان را به عنوان یکی از محلاتی نام برد که حتی یک واحد مسکونی ویلایی در آن وجود ندارد و از تصمیم شهرداری برای جلوگیری از تغییر در شیوه ساخت و سازها در شهرک فرهنگیان گرگان و رد درخواست‎های وارده در این زمینه و مقاومت جدی مردم خبر داد.

انتهای پیام/2307/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول