اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:

137 هزار سالمند در استان کرمانشاه وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 137 هزار سالمند در این استان وجود دارد که به‌صورت پراکنده به آن‌ها خدماتی مانند؛ ویزیت در منزل، حمایت مالی، خدمات روزانه و پزشکی ارائه می‌دهیم.

137 هزار سالمند در استان کرمانشاه وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عبدالرضا میرزائیان ظهر امروز در جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان کرمانشاه اظهار داشت: طرح بنیاد فرزانگان برای نخستین بار در کشور توسط اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه اجرا شد.

میرزائیان ساماندهی همه دستگاه‌هایی که متولی امور مربوط به سالمندان هستند را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: برنامه‌های شورای ملی سالمندان باید بومی‌سازی شود.

وی سن سالمندی را 60 سال اعلام کرد و ادامه داد: 137 هزار سالمند در استان کرمانشاه وجود دارد که به‌صورت پراکنده به آن‌ها خدماتی، مانند ویزیت در منزل، حمایت مالی، خدمات روزانه و پزشکی ارائه می‌دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه 300 سالمند در مراکز شبانه‌روزی نگهداری و مراقبت از سالمندان وجود دارد، بیان داشت: در استان کرمانشاه با توجه به فرهنگی که وجود دارد، تعداد کمتری از سالمندان به مراکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان آورده می‌شوند.

میرزائیان آمار سالمندان حاضر در مراکز را در 10 سال گذشته بدون تغییر اعلام کرد و گفت: سالمندانی هم که در حال حاضر وجود دارند، غالبا افرادی هستند که بستگان درجه یک ندارند و یا تعدادی از آن‌ها دارای بیماری‌های جسمی-حرکتی و نیازمند مراقبت ویژه هستند.

وی اعلام کرد: برای سالمندانی که غالبا در پارک‌ها جمع می‌شدند، مرکز روزانه‌ای واقع در مرکز بهزیستی شهید یاری واقع در بلوار طاق‌بستان شهر کرمانشاه با عنوان طرح بنیاد فرزانگان در نظر گرفتیم که سالمندان عزیز ساعاتی در روز به این مرکز می‌آیند و از خدماتی، مانند فیزیوتراپی، معاینه پزشکی، استفاده از کتابخانه و جکوزی و... به‌صورت رایگان استفاده می‌کنند.

وی آمار سالمندان خانم و آقایی که از این مرکز خدمت می‌گیرند را در حال حاضر یک‌هزار و پانصد نفر اعلام کرد.

جلال منکرسی نیز در این جلسه اظهار داشت: وظیفه خانواده‌هاست که با ترویج روش‌های تربیتی صحیح به فرزندان خود احترام به بزرگ‌ترها را بیاموزند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه ادامه داد: ارائه خدمات مختلف به افراد سالمند وظیفه اصلی دستگاه‌های حمایتی مرتبط با این حوزه است.

منکرسی تاکید کرد: دین اسلام در تمامی مسائل به حفظ و کرامت انسان توجه داشته و احترام گذاشتن به افراد سالمند امری خداپسندانه است.

انتهای پیام/2700/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول