اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سقز:

فضاهای آموزشی غیراستاندارد مشکل سقز است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سقز مشکل اساسی این شهرستان در بحث آموزش و پرورش را وجود فضاهای آموزشی غیراستاندارد و تجهیزات نامناسب عنوان کرد.

فضاهای آموزشی غیراستاندارد مشکل سقز است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نادر فخری پنج‌شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان که با حضور تمام فرمانداران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌های تابعه استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: علی‌رغم فعالیت‌های خوبی که در این شهرستان صورت می‌گیرد، اما روند هوشمندسازی مدارس با کندی پیش می‌رود و این به توجه دستگاه‌های شورای آموزش و پرورش نیاز دارد.

وی از تشکیل «کمیته حفاظت» به منظور بررسی حفاظت و ایمنی مدارس به ویژه در بحث گرمایشی خبر داد و گفت: کمیته دیگری هم برای رصد مسائل شوراهای آموزش و پرورش شهرستان تشکیل شده است.

فخری از سرانه‌های مدارس شبانه‌روزی به عنوان یکی دیگر از مشکلات خاص شهرستان سقز نام برد و گفت: کمک‌های جزئی کفاف هزینه‌ها را نمی‌کند و همین امر موجب شده تا هزینه‌های زیادی به خانواده‌ها تحمیل شود و این تأثیر بسزایی در کاهش رغبت خانواده‌ها برای تحصیل دانش‌آموزان آنان در مدارس شبانه‌روزی داشته است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سقز هم در این جلسه به وجود هزار و 200 کلاس درس در قالب 155 مدرسه ابتدایی، 36 مدرسه راهنمایی، 24 دبیرستان و پنج مدرسه فنی اشاره کرد و گفت: مدرسه ورزش و 24 مدرسه قرآن نیز در این شهرستان سقز راه‌اندازی شده است.

مظفر رستمی افزود: تمام طرح‌های ملی سند تحول بنیادین در این شهرستان اجرایی شده به طوری که ساختار اجرای 6-3-3 از نظر امکانات و تجهیزات در تابستان امسال تأمین شد.

وی با اشاره به هوشمنمدسازی 461 کلاس درس در شهرستان سقز، متذکر شد: عدالت در زمینه هوشمندسازی مدارس در شهرها و روستاهای این شهرستان برقرار شده است.

رستمی در پایان اذعان داشت: در حال حاضر مدارس هوشمند این شهرستان 24 هزار دانش‌آموز از کل 36 هزار دانش‌آموز سقز را زیرپوشش قرار داده است.

انتهای پیام/79001/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول