اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان نوسازی مدارس خبر داد

کمک 900 میلیارد تومانی خیران به آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: معاون سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: خیران سالانه 800 تا 900 میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک می‌کنند.

کمک 900 میلیارد تومانی خیران به آموزش و پرورش

به خبرگزاری فارس از شهرستان نور، محمدحسین ترابی‌زاده ظهر امروز در سومین همایش خیران مدرسه‌ساز شهرستان نور در سالن پیامبر اعظم اداره ارشاد نور اظهار داشت: توسعه کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در گروه توسعه آموزش و پرورش است.

وی افزود: سلامت و آموزش از ویژگی اصلی شاخص‌های کشورهای توسعه یافته است، همچنین آموزش و پرورش دروازه توسعه هر کشور است که مدرسه ورودی آن محسوب می‌شود.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌ها و اختصاص اعتبارات وقتی 4 میلیارد دلار برای ساماندهی آموزشی در نظر گرفته شد خیلی‌ها فکر کردند با این مبلغ بسیاری از مسائل حل می‌شود و نیازی به کمک خیران نیست، اما خیران با فعالیت و کمک خود به برنامه‌ریزان درس اعتقادی و ایدئولوژی بزرگی دادند.

ترابی‌زاده با اشاره به فعالیت انجمن خیران مدرسه‌ساز عنوان کرد: امسال پانزدهمین جشنواره خیران را در حالی برگزار می‌کنیم که این انجمن 700 تشکل و گروه سازمان یافته دارد.

وی ادامه داد: در حالی که مجموع کمک دولت در بخش سخت‌افزاری حدود 17 میلیارد تومان است اما خیران سالانه حدود 800 تا 900 میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک می‌کنند، اما مهمتر از این کمک‌ها حمایت‌های معنوی آنان است که اثربخشی عمیق‌تری دارد.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه مدرسه محور توسعه است، افزود: بنا به این گفتار نیاز است در مدرسه علاوه بر کلاس درس امکاناتی چون نمازخانه با طراحی خاص و متفاوت با کلاس برای تقویت مبانی اعتقادی همچنین کارگاه و آزمایشگاه که مباحث نظری به مباحث عملی سوق داده شود پیش‌بینی گردد.

این مسئول در پایان با تقدیر از تلاش‌های خیران تصریح کرد: خیران دنبال نام و شهرت نیستند که اگر چنین بود در خارج از کشور که کسی آنان را نمی‌شناسد مدرسه احداث نمی‌کردند، اینها کسانی هستند که دارایی‌ آنها حساب بانکی‌شان نیست، بلکه آنان مشتری خداوند هستند و با باری تعالی معامله می‌کنند.

به گزارش فارس؛ قرار بود رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در این همایش سخنرانی کند که به گفته معاون وی به علت بیماری و عارضه شدید قادر به حرکت نبوده و این وظیفه به معاون سازمان سپرده شد.

انتهای‌پیام/86023/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول