اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس:

550 هزار دانشجو با درس دفاع مقدس آشنا شدند

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: تاکنون 550 نفر از دانشجویان سراسر کشور از دو واحد درس اختیاری آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‎ها استقبال کردند.

550 هزار دانشجو با درس دفاع مقدس آشنا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی مرادپیری در جمع بسیجیان استان گلستان اظهار داشت: یکی از کارهای اساسی که در طی سالیان گذشته به همت سردار سوداگر رئیس سابق پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و سایر نهادهای متولی شکل گرفت، تدریس واحد درس آشنایی با دفاع مقدس بود که الحمدلله در دانشگاه‎ها خوب جواب داد و الان بسیاری از دانشجویان از این درس استقبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه‎ای که در حال حاضر در پیش داریم تشکیل کمیته‎های علوم و معارف دفاع مقدس در وزارت علوم است البته در وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه آزاد اسلامی این کمیته‎ها تشکیل شده و رشته کارشناسی علوم و معارف دفاع مقدس در شورای گسترش هم تصویب شده است که شامل دو واحد تخصصی در رشته‎های جغرافیا، ادبیات، روان‎شناسی، جامعه‎شناسی، مدیریت و هنر که در آینده به این درس‌ها اضافه خواهند شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اذعان داشت: تمام توان ما این است که میزان تاثیرگذاری را افزایش دهیم یعنی به دنبال آمار کمی نیستیم و دوست داریم با بالا رفتن کیفیت کلاس‎ها میزان تاثیرگذاری آن بر نسل جوان بیشتر شود.

مرادپیری ابراز داشت: از لحاظ کمّی هم رشد بسیار قابل ملاحظه‎ای داشتیم به طوری که در ترم جاری حدود 208 هزار دانشجو این درس را انتخاب کردند و تا به حال در مجموع حدود 550 هزار نفر از این درس استقبال کردند که این نشان‎دهنده علاقه جوانان و دانشجویان به مباحث دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس کشور گفت: در همین کلاس‎ها دانشجویانی داشتیم که نظام و انقلاب را قبول نداشتند اما وقتی سر کلاس نشستند و مفاهیم دفاع مقدس را فهمیدند و با رفع شبهات آنها با مدارک مستدل و مستند، متحول شدند و کافی است با همین رویکرد به کارمان ادامه دهیم تا موفق شویم.

مرادپیری عنوان کرد: محتوای کتاب درس آشنایی با دفاع مقدس عوض شده و کتاب جدید را انتشارات "سمت" چاپ کرده که با قیمت 3 هزار و 500 تومان در اختیار دانشجو قرار داده است که امیدواریم دانشجویان از سود معنوی این درس و کتاب بهره بگیرند.

انتهای پیام/2307/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول