اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 400 امدادگر

مانور زلزله و ایمنی در مدارس خراسان‌جنوبی برگزار شد

خبرگزاری فارس: مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس خراسان‌جنوبی با حضور 400 امدادگر برگزار شد.

مانور زلزله و ایمنی در مدارس خراسان‌جنوبی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی ظهر امروز در مراسم مانور "زلزله و ایمنی در مدارس" که در راهنمایی شهید هادی هادوی شهرستان بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: بالا بردن مهارت و عکس‌العمل صحیح در زمان وقوع زلزله، آموزش پناهگیری صحیح دانش‌آموزان در هنگام وقوع زلزله و آموزش خروج اضطراری از ساختمان مدرسه از اهداف این مانور است.

محمدرحیم شهریاری، شناسایی نقاط قوت و ضعف در زمان وقوع زلزله، برنامه‌ریزی‌های آموزشی برای حذف نقاط ضعف و آمادگی برای مقابله با حوادث مختلف از قبیل زلزله را از دیگر اهداف برگزاری این مانور برشمرد.

وی دلیل برگزاری مانور زلزله در مدارس را وجود جمعیت زیاد و همچنین یک نفر از هر خانواده در مدرسه عنوان کرد و افزود:‌ یادگیری آموزش‌ها و انتقال آن به خانواده‌ها توسط دانش‌آموزان می‌تواند در زمان وقوع حوادث کاهش خسارات جانی و مالی را به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی ادامه داد: با ارائه اینگونه آموزش‌ها در واقع دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که چگونه در زمان وقوع زلزله و سایر حوادث طبیعی و غیرطبیعی از خود و حتی دیگران محافظت کنند.

شهریاری تصریح کرد: با توجه به آسیب‌پذیری نوجوانان در برابر صدمات و خطرات ناشی از زلزله نیز بخش آموزش همگانی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله به منظور کاربردی کردن آموخته‌های دانش‌آموزان پیرامون زلزله این مانور‌ها را برنامه‌ریزی و اجرایی کرده است.

وی گفت: مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس خراسان‌جنوبی با حضور 400 امدادگر به منظور آشنایی دانش‌آموزان با بلایای طبیعی از جمله زلزله و نحوه مواجهه با آن برگزار شده است.

انتهای پیام/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول