اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی

یاد و خاطره 220 شهید 28 دی ‌ماه 65 سنندج گرامی داشته شد

خبرگزاری فارس: در مراسمی یاد و خاطره 220 شهید و 123 جانباز حادثه 28 دی‌ماه سال 65 شهر سنندج با حضور مسئولان استانی در سالن شهدای گمنام سپاه ناحیه سنندج گرامی داشته شد.

یاد و خاطره 220 شهید 28 دی ‌ماه 65 سنندج گرامی داشته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان ظهر امروز در یادواره شهدای 28 دی‌ماه سال 65 شهرستان سنندج و روز ملی مقاومت و پیروزی مردم کردستان اظهار کرد: افتخار و عزت امروز ایران اسلامی مدیون خون پاک شهداست.

محمد سلیمانی با اشاره به مقاومت و ایثارگری مردم کردستان در زمان جنگ تحمیلی و پایبندی آنان به نظام اسلامی، بیان داشت: مردم شهیدپرور سنندج در 28 دی‌ماه سال 65 بر اثر بمباران رژیم بعث عراق بیش از 220 شهید که بیشتر آنان را زنان، کودکان و افراد سالخورده تشکیل می‌داد، تقدیم انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های شاهد و ایثارگر وارثان اصلی انقلاب هستند، یادآور شد: برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند در راستای احیا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثارگران و تقویت کارهای فرهنگی مؤثر باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس شهرها و روستاهای مرزی استان کردستان همواره زیر هدف توپخانه‌های دشمن قرار گرفت و بر اثر آن صدها شهید و جانباز تقدیم انقلاب و نظام اسلامی شد.

سلیمانی در ادامه بمباران 28 دی‌ماه سال 65 شهر سنندج را فجیع‌ترین جنایت رژیم بعث عراق عنوان کرد و افزود: در چنین روزی که 400 نفر از مردم مظلوم و بیگناه سنندج شهید و مجروح شدند اما مردم خداجوی این شهر به خیابان آمدند و با دادن شعار علیه رژیم بعثی از انقلاب و آرمان‌های والای نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی و به نسل جوان اضافه کرد: تا زمانی که به فرهنگ شهید و شهادت پایبند باشیم هیچ صدمه‌ای به این کشور وارد نمی‌شود و دشمنان نمی‌توانند هیچ‌گونه چشم طمعی به ما داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت از اصول مهمی است که این مهم در استان‌ نهادینه شده و اشاعه این فرهنگ نیازمند عزم جدی بیش از پیش مسئولان است.

سلیمانی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از اهداف مهم برگزاری این یادواره‌هاست، خاطر نشان کرد: امنیت، آسایش و راحتی جامعه اسلامی ما مرهون ایثار و از خودگذشتگی و جانفشانی‌های شهیدان است کسانی که با گذشتن از جان و هستی این نعمت بزرگ را برای ما به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه شهادت و شهادت‌طلبی اوج عبودیت است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نهضت امام خمینی(ره) احیاء فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی بود که باید ادامه‌دهنده این نهضت باشیم.

یادواره شهدای 28 دی‌ماه سال 65 سنندج با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سنندج، صدا و سیمای مرکز استان، اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شهرداری سنندج برگزار شد.

هنوز با گذشت 26 سال از این واقعه تلخ، یاد این عزیزان در دل و درون مردم استان هیچگاه پاک نخواهد شد و به ورطه فراموشی روزگار نیز نخواهد سپرد.

انتهای پیام/79005/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول