اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان خبر داد

آموزش امدادی 34000 نفر از اقشار آسیب‌پذیر روستایی سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: 34 هزار نفر از اقشار آسیب‌پذیر روستایی در استان سیستان و بلوچستان تحت آموزش‌های امدادی قرار می‌گیرند.

آموزش امدادی 34000 نفر از اقشار آسیب‌پذیر روستایی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رسول راشکی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از مسئولان آموزش جمعیت هلال‌احمر استان در زمینه اتمام طرح مصوب آموزشی زودتر از موعد مقرر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های جمعیت هلال‌احمر در زمان غیر بحران، آموزش و توانمندسازی افراد و اقشار مختلف جامعه است که این رسالت مهم را مسئولان آموزش ما در مرکز استان و شعب تابعه برعهده دارند.

وی افزود: طبق مصوبات اعلام شده از مرکز در زمینه آموزش و سقف تکمیلی آن با توجه به جمعیت حاکم بر مناطق، هلال‌احمر استان با همتی بلند توانست در دی‌ماه سال‌جاری این امر را محقق و اجرا کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این ارتباط اداره آموزش و پژوهش استان طی برنامه‌ریزی جامع علاوه بر حضور این افراد در مرکز استان ضمن برگزاری دوره بازآموزی با هدف ارتقا سطح علمی و به روز رسانی اطلاعات آموزشی مربیان و مدرسان از آنها امروز تجلیل به عمل می‌آورد.

راشکی بیان داشت: علاوه بر تقدیر و تشکر از آنها و همت مسئولان شعب در برگزاری و اهتمام در زمینه اتمام طرح مصوب آموزشی به توانمندسازی افراد تاکید ویژه می‌شود.

وی گفت: هر آموزش صحیح که بتواند جان یک انسان را نجات دهد و باعث کاهش آلام انسان‌ها شود نه ‌تنها دارای اجر دنیوی است و موجب خشنودی انسان‌ها شده بلکه از اجر معنوی هم برخوردار است که این مهم تنها به دست مسئولان آموزشی محقق خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در ادامه ضمن اشاره به اینکه آموزش‌های مصوب از مرکز زودتر از موعد مقرر به اتمام رسیده است به دریافت سهمیه جدید در دو ماه باقی مانده خبر داد و تأکید کرد: با توجه به این‌که استان ما همواره دچار حوادث طبیعی و غیرطبیعی است ما آموزش‌ها را جدی گرفته و بیش از سهمیه اعلام شده اقدام خواهیم کرد.

راشکی اضافه کرد: لذا مربیان و مدرسان بیکار نخواهند بود و تا پایان سال بخش عمده‌ای از هم استانی‌های ما را نسبت به آموزش‌های امدادی توانمند خواهند ساخت.

وی بیان کرد: در سال‌جاری 2 هزار و 361 دوره برای 60 هزار و 180 نفر در قالب آموزش‌های (امدادی و کمک‌های اولیه 35 ساعته)، آموزش‌های همگانی مبتنی بر نیاز محلی (8 ساعته)، آموزش‌های همگانی عمومی پایه خدمات داوطلبی (40 ساعته) و ضمن خدمت پرسنل جمعیت است که  آموزش دیده  و از اقدامات بسیار خوب و بی‌نظیری بوده که صورت پذیرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: به میمنت سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  در صورت مهیا شدن شرایط در نظر داریم با همکاری استانداری و سازمان همیاری شهرداری گروه «امداد یاران محله» را در 340 محله استان به مرحله اجرا درآورده و همچنین 34 هزار نفر از اقشار آسیب‌پذیر روستایی را تحت آموزش‌های امدادی قرار دهیم.

رضا اربابی سرپرست بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز در ادامه ضمن اشاره به اهمیت آموزش و آموزش‌دیدگان گفت: آموزش و فراگیری مطالب امدادی از ضروری‌ترین نیازهای زندگی بشری است که جمعیت هلال‌احمر این مسئولیت خطیر را بر عهده دارد و بنده هم به سهم خود از زحمات این افراد تقدیر و تشکر می‌کنم.

در پایان همایش، از همه مسئولان آموزش جمعیت هلال‌احمر استان به رسم یادبود با اهدا لوح و هدیه، تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/75002/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول