اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر تئاتر کشور:

دلزدگی هنرمندان مهم‏ترین مشکل تئاترهای عروسکی است

خبرگزاری فارس: بازیگر تئاتر کشور گفت: دلزدگی هنرمندان در بحث تئاتر که از حمایت کم شهرستان‏ها، هزینه‏های سنگین و مشکلات مادی و متن نشأت می‏گیرد، عمده‏ترین معضل تئاترهای عروسکی است.

دلزدگی هنرمندان مهم‏ترین مشکل تئاترهای عروسکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، محمد صمدی که پیش از این نیز در جشنواره‏هایی مانند جشنواره منطقه‏ای معلولان، جشنواره دانشجویی و... دارای عناوین برتر شده است، پیش از ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در شاهرود اظهار داشت: در تئاتر عروسکی، مخاطب به معنی کودک و نوجوان است که اهمیت تئاتر عروسکی را هم تعیین می‏کند.

وی که متولد 1359 و دبیر هنر مقطع راهنمایی شهرستان قروه از استان کردستان است، تصریح کرد: مدارج این هنر را پله به پله طی و از بازیگری کار را آغاز کرده و سپس تجربه نویسندگی و طراحی صحنه را به دست آورده است.

این بازیگر تئاتر کشور متاهل و از سال 1379مشغول به کار هنری شده و اخیرا عروسک‏سازی و نمایش عروسکی را شروع کرده است و در حال حاضر گروه مستقل تشکیل داده؛ اما با گروه‏های تئاتر شهرستان زادگاهش مانند پیدا، دیوار، پنجره و نینوا نیز فعالیت می‏کند.

صمدی از نبود سالن‏های تخصصی تئاتر گلایه دارد و می‏گوید: صدا در سالن‏های فعلی ما پخش می‏شود و کف‏ها سنگی است؛ در صورتی که باید پارکت باشد، گرما و سرمای مناسبی ندارد و این‏ها قسمت کوچکی از مشکلات هنرمندان نمایش است.

بازیگر تئاتر «دلم می‏خواهد سرباز باشم» ادامه داد: مهمان‏نوازی و همکاری دست‏اندرکاران جشنواره خیلی خوب است که جای بسی تقدیر دارد.

در نمایش «دلم می‏خواد سرباز باشم» به یک مترسک داخل مزرعه، توسط سربازی جان داده می‏شود و سپس پرستویی زخمی او را راهنمایی می‏کند تا مترسک را به جنوب(محل جنگ) برساند ...

جشنواره تئاتر بسیج به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و در بخش کودک و نوجوان و عروسکی آن 91 نفر در قالب 10 گروه از نفرات برگزیده مسابقات استان‌های سراسر کشور به این جشنواره راه یافته‌اند.

این جشنواره در بخش نوجوان و عروسکی و با موضوعات دفاع مقدس، ایثار و شهادت، بیداری اسلامی، اجتماعی با دید فرهنگی و طنز در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

اختتامیه جشنواره 30 دی ماه در سالن تئاتر شهر با حضور مهمانان کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول