اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت خبر داد

جذب 400 نیروی جدید شهرداری رشت در سال 92

خبرگزاری فارس: شهردار رشت از جذب 400 نفر نیروی جدید به بدنه شهرداری این شهر در ابتدای سال آینده خبر داد.

جذب 400 نیروی جدید شهرداری رشت در سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی ثابت‌قدم در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر نگاه شهرداری در تدوین بودجه سال آینده را تمرکززدایی و تقویت سیستم‌های نظارتی دانست و اظهار کرد: این امر موجب می‌شود تا شهرداری و سازمان‌های تابعه از نگاه صرفا هزینه‌ای خارج شده و به طرف تامین منابع درآمدی برای اداره خود باشند.

وی استقلال درآمد و هزینه‌ای سازمان‌ها و مناطق شهرداری را سیاست آینده شهرداری رشت نامید و تصریح کرد: این امر موجب افزایش خدمات‌دهی به شهروندان و ایجاد انگیزه در مدیران عامل برای تامین درآمد می‌شود.

شهردار رشت سیاست شهرداری را توزیع عادلانه ثروت و خدمات در تمام حوزه‌های شهری دانست و اذعان کرد: انبوه‌سازان برای نوسازی بافت فرسوده هدایت می‌شوند و خدمات بیشتری به حاشیه‌نشین‌ها ارائه می‌شود.

وی درباره توسعه ناهمگون شهر رشت گفت: برای توسعه عمرانی شهر به صورت همگون نیازمند اصلاح برخی ساختارها هستیم.

ثابت‌قدم ادامه داد: با جذب 400 نیروی جدید به بدنه شهرداری در ابتدای سال آینده، هزینه‌های جاری شهرداری 70 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و اجرای طرح‌های جدید رشت نیازمند 210 میلیارد تومان بودجه نقدی هستیم که با نحوه سنتی درآمد و هزینه‌ای عملا سال آینده با 170 میلیارد تومان کمبود نقدینگی مواجه خواهیم شد.

این مسئول با اشاره به اهمیت اجرای طرح تفصیلی برای برون رفت چالش کمبود نقدنیگی، اذعان کرد: تلاش می‌شود در طرح تفصیلی جدید شهرداری پهنه‌هایی تعریف شود که ضمن سودآوری و شهرسازی بهینه، فعالان در حوزه ساخت و ساز در بروکراسی اداری نیفتند و به طرف خلاف سازی هم نروند. 

وی یادآور شد: وعده‌های عملی نشده شهرداری با پیمانکاران در سال‌های گذشته موجب سلب اعتماد از بخش خصوصی شده است و شهرداری تلاش می‌کند تا با بخش خصوصی تعامل سازنده‌ای داشته باشد و در بحث آسفالت نیز هر شرکتی اعلام آمادگی کند شهرداری آماده عقد قرارداد است.

انتهای پیام/2300/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول