اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ضرب شست استاندار به زمین‌خواران / به قیمت جانم جلوی زمین‌خواری را می‌گیرم

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجب به وجب و متر به متر زمین‌هایی که به ناحق به افراد خاصی واگذار شده را به مردم و دولت برمی‌گردانم و پای حرف خودم می‌ایستم.

ضرب شست استاندار به زمین‌خواران / به قیمت جانم جلوی زمین‌خواری را می‌گیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج عصر امروز نشست بررسی مفاسد اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و سید حسین صابری در این نشست با انتقاد شدید از عملکرد منابع ‌طبیعی و امور اراضی اظهار داشت: دیگر تحملم به سر آمده است زیرا مجموعه توسعه استان را قفل کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: مجموعه منابع طبیعی و امور اراضی برای توسعه صنعت زمین‌های مشخص شده را واگذار کنند و بهانه‌تراشی نکنند.

وی با بیان این‌که بارها گفتم منابع طبیعی زیر مجموعه جهاد کشاورزی است، ادامه داد: من ایرادات این مجموعه را به گردن رئیس جهاد کشاورزی می‌دانم و از او می‌خواهم که به این بی‌نظمی‌ها و خودسری‌ها در منابع طبیعی و امور اراضی و همه مجموعه جهاد کشاورزی پایان دهد.

صابری توضیح داد: در نقطه‌ای که قرار است صنعتی شکل بگیرد و مردم از مزایای آن استفاده کنند به ویژه در بحث مکان جدید کارخانه‌های شن و ماسه، بهانه‌های واهی می‌آورند ولی سال‌ها است زمین‌های ملی را به چند نفر واگذار کردند و حرف آن را هم به زبان نمی‌آورند.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در نقطه‌ای که نه دامی است و نه دامداری منابع‌طبیعی و امور اراضی کارشکنی می‌کنند و بهانه‌های عجیب می‌آورند و آن را به اسم قانون تمام می‌کنند.

صابری افزود: من از آقای موسوی می‌خواهم که از هیچ چیز نترسد و با همه توان جلوی فساد و کارشکنی‌ها بایستد و بداند که منابع طبیعی زیردست وی است نه خودمختار و خودسر.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: من که به قیمت جانم هم که شده جلوی زمین‌خواری و فساد در این حوزه را می‌گیرم و هیچ واهمه‌ای هم ندارم.

وی گفت: وجب به وجب و متر به متر زمین‌هایی که به ناحق به افراد خاصی واگذار شده را به مردم و دولت برمی‌گردانم و پای حرف خودم می‌ایستم.

*منابع طبیعی و امور اراضی دست از کارشکنی بردارند

صابری به نامه‌ عجیب امور اراضی با امضای رئیس جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: دیگر دلم از این کارها در مجموعه جهاد کشاورزی پر شده و من از موسوی که روزهای نخست پذیرش مسئولیت حرف‌های دیگری زد انتظار ندارم که این‌‌گونه ضعیف این مجموعه را مدیریت کند بلکه انتظار دارم به شدت برخورد کند و اجازه ندهد این روند باب شود.

وی اضافه کرد: اگر در جایی که آقایان بهانه پروانه و دام را می‌آورند حتی یک گوسفند هم باشد حاضرم  از همه معذرت‌خواهی کنم ولی این حرف‌ها نیست و این‌ها فقط قفل شدن چرخ توسعه صنعت است. باید جلوی آن ایستاد.

وی فساد واقعی را اینجا خواند و تصریح کرد:‌ جالب است مردم در این نقطه خاص هیچ مشکلی و اعتراضی ندارند ولی منابع طبیعی بهانه‌تراشی می‌کند و این‌ها را می‌چسبانند به مردم.

نماینده دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد مردم این استان را مردمی همراه خواند و تأکید کرد: اگر با مردم منطقی حرف بزنیم جواب منطقی هم می‌شنویم و کیست که بخواهد جلوی پیشرفت خودش را بگیرد.

صابری خطاب به مدیران گفت: شما را به خدا قسم می‌دهم کارها و وظایفتان را قبل از آن‌که موضوع به من منعکس شود و نیازی به دخالت من باشد، انجام دهید و کار مردم را معطل نکنید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ما مسئولان حق نداریم کار مردم را عقب بیندازیم و معطل کنیم.

* حاشیه‌ها

در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شدت از عملکرد منابع‌ طبیعی و امور اراضی عصبانی بود، پاسخگوی ضعف در مجموعه جهاد کشاورزی که امور اراضی و منابع‌طبیعی را هم دربر می‌گیرد را موسوی رئیس جهاد کشاورزی دانست.

سید یعقوب موسوی رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خود را موافق حرف‌های استاندار خواند ولی از فشارها و سختی‌های کار در این استان گفت و بیان کرد: جناب صابری شما را به خدا قسم می‌دهم من را درک کنید که برای ساماندهی این اوضاع چه می‌کشم.

موسوی با گلایه از استاندار گفت:‌ به خاطر حرفی که دیشب به من زدی تا پنج صبح خوابم نبرد که باید حلالیت من را طلب کنی زیرا حق من این نبود، صابری خطاب به وی گفت:‌ برای انجام کارهای مردم این ناراحتی‌ها جای شکر دارد و اگر این روند ادامه یابد باید منتظر برخوردهای به مراتب بدتر هم باشید.

صابری در حاشیه این نشست با اعلام حساسیت خود در مورد تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با ابراز تأسف گفت: با این مجموعه دست‌اندرکاران کشاورزی چگونه باید به این امیدوار بود؟

اشاره استاندار به سه "شین" معروف در کهگیلویه و بویراحمد، شایعه، شب‌نامه و شکایت نیز از حواشی این نشست بود که وی خطاب به موسوی گفت: این طومارها فقط دنبال شما نیستند ولی شما آنچه حق است انجام دهید و از هیچ چیز هم نترسید.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد به صورت تلویحی به رئیس جهاد کشاورزی برای هر نوع برخوردی با مدیرانی که در مجموعه خود همراه نیستند اجازه داد و گفت: ‌ولی همیشه عزل بهترین راه‌حل نیست و بروید و با مجموعه منابع طبیعی و امور اراضی مرد و مردانه با تفاهم و همدلی کار کنید.

انتهای پیام/82005/آ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول