اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر خبر داد

پرداخت 34 میلیارد ریال تسهیلات به اصناف استان بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: 34 میلیارد ریال تسهیلات در قالب بسته حمایتی در حال پرداخت به اصناف استان بوشهر است.

پرداخت 34 میلیارد ریال تسهیلات به اصناف استان بوشهر

اسماعیل مرحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر  اظهار داشت: برای هر واحد بین 5 تا 10 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که نرخ این تسهیلات هفت درصد و با بازپرداخت پنج ساله است.

وی با بیان اینکه میزان این تسهیلات کم است، تصریح کرد: اصناف برای دریافت این تسهیلات در سامانه اصناف استان نام‎نویسی می‎کنند و تسهیلات نیز براساس اولویت‎بندی به این قشر پرداخت می‎شود که اولویت در پرداخت‎ها با اصناف و واحدهای انرژی‎بر است.

مرحمتی ادامه داد: در بحث اصناف دو برنامه مهم را در دست اجرا داریم که یکی انتقال صنوف آلاینده به شهرک‎های صنعتی یا صنفی است که این امر در برخی شهرستان‎ها نظیر جم و دشتستان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در برخی مناطق نیز زمین مورد نیاز برای ساخت شهرک صنوف آلاینده تامین شده است.

وی با بیان اینکه تجهیز واحدهای صنفی به دستگاه کارتخوان با جدیت پیگیری می‎شود اضافه کرد: تاکنون 50 درصد واحدهای صنفی استان به دستگاه‎های کارتخوان مجهز شده‎اند ضمن اینکه 13 درصد واحدها صندوق‎های فروش خود را مکانیزه کرده‎‎اند.

مرحمتی تاکید کرد: برغم الزام واحدهای صنفی به مجهز شدن به صندوق مکانیزه فروش، این واحدها از این امر استقبال خوبی نکرده‎اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: حدود 29 هزار واحد صنفی در استان بوشهر فعال است که در قالب 128 اتحادیه و 9 مجمع صنفی با اشتغال 45 هزار نفر ساماندهی شده‎اند.

وی در ارتباط با وضعیت تجارت خارجی در استان بوشهر بیان کرد: صادرات غیرنفتی یکی از شاخص‎های مهم حوزه صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر است که صادرات غیرنفتی بدون احتساب میعانات نفتی و گازی در هشت ماهه نخست امسال با 7.6 میلیون تن بوده است.

مرحمتی اظهار داشت: ارزش این میزان صادرات مواد غیرنفتی پنج میلیارد دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌ها در تجارت خارجی کارت بازرگانی است که ثبت سفارش واردات از طریق آن انجام می‎شود و هم اکنون حدود 768 فقره کارت بازرگانی فعال در استان بوشهر وجود دارد.

انتهای پیام/66007/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول