اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز سامد همدان:

مرکز سامد انعکاس‌دهنده نیاز‌های مردم به مدیران است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز سامد همدان با بیان اینکه از ابتدای افتتاح طرح سامد 215 هزار و 350 تماس در استان ثبت شده است، گفت: از مزایای مرکز سامد انعکاس مستقیم نیاز‌ها و درخواست‌های مردم به مدیران دستگاه‌ها است.

مرکز سامد انعکاس‌دهنده نیاز‌های مردم به مدیران است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آرمان رشیدی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص معرفی وظایف سامد همدان اظهار داشت: اعتماد ملی یکی از بزرگترین سرمایه‌هایی است که برای هر دولتی ضروری است و ارتباط و تعامل یکی از راه‌های جلب توجه آن به شمار می‌رود.

وی گفت: از منظر اسلام و حکومت علوی بین مردم و دولت نباید هیچ حایل و مانعی وجود داشته باشد تا مردم بتوانند خواسته‌ها و شکایات خود را به راحتی به گوش دولتمردان برسانند.

مدیر مرکز سامد استان همدان با اشاره به تعریفی از سامد تصریح کرد: سامد کلمه‌ای اختصاری از عبارت «سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت» است که هدف از این سامانه تحقق دسترسی مردم به دولت با هموار کردن راه‌های دریافت و ثبت و بررسی خواسته‌های مردم و ارجاع آنها به سازمان‌ها و ادارات مربوطه با الکترونیکی کردن سیستم ارتباط است.

وی خاطرنشان کرد: روش‌های ارتباط با سامد به صورت تلفنی که تماس با سامانه 111 و از طریق اینترنت، آف‌لاین و ارسال نامه است که از وظایف سامد ثبت، ارجاع و مشاوره، جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها و در پایان نظارت، کنترل و بررسی عملکرد سازمان‌ها است.

*از کارهای بسیار مهم ما پایش درخواست‌های مردم است

رشیدی ادامه داد: از کارهای بسیار مهم ما پایش درخواست‌های مردم است که درخواست‌ها را به ادارات مربوطه ارجاع و به دنبال آن پیگیری صورت می‌گیرد تا به نتیجه رسیدن مثبت یا منفی درخواست‌های مردم صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما تمام درخواست‌ها را بر اساس نیاز مردم و مناطق مورد سنجش قرار داده و دسته‌بندی می‌کنیم و بر این اساس مشکلات بالای شهر و پایین شهر را نیز دسته‌بندی می‌کنیم.

مدیر مرکز سامد استان همدان به مزایای طرح سامد اشاره و تأکید کرد: از مزایای طرح سامد انعکاس مستقیم نیاز‌ها و درخواست‌های مردم به مدیرانی است که به تازگی در در استان مشغول به کار شدند که این، در راستای برنامه ریزی مدیران برای نیازهای عموم کمک می‌کند.

*هیچ محدودیتی از لحاظ ثبت درخواست مردم در سامد نداریم

وی اذعان کرد: این مرکز فقط مرکز ارجاع‌ درخواست‌های بانکی نیست چرا که مردم می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از لحاظ ثبت و درخواست موضوعات مختلف در این طرح مطرح کنند.

رشیدی به تنوع درخواست‌ها در مناطق بالای شهر اشاره و عنوان کرد: تنوع درخواست در مناطق پایین شهر کمتر است و در بالای شهر این تنوع درخواست بسیار بالاست.

وی تأکید کرد: استان همدان بالاترین میزان گسترش شبکه دولت را در کشور دارا است چرا که عملکرد تمام ادارات را از لحاظ کیفی و کمی و به صورت صعودی و نزولی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

مدیر مرکز سامد استان همدان به اتصال شهرستان‌های استان به مرکز سامد اشاره و گفت: به تمام کاربران سامد در ادارات استان آموزش‌های کافی داده شده و با همه کاربران ادارات شهرستان‌ها ارتباط داریم.

*طرح سامد در استان همدان 215 هزار و 350 تماس را ثبت کرده است

وی با بیان اینکه از زمان افتتاح سامد در استان همدان 215 هزار و 350 تماس را ثبت کردیم، اظهار داشت: استان همدان در جشنواره مشهد بهترین گزارش‌ها را در سطح کشور داشته است.

رشیدی عنوان کرد: از زمان سفر اخیر ریاست جمهوری به استان همدان 20 هزار و 861 مورد درخواست را به ثبت رساندیم که بیشترین درخواست‌ها با تعداد 55 هزار مورد مربوط به سازمان اقتصاد و دارایی و 15 هزار درخواست به تأمین اجتماعی برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 20 هزار مورد درخواست ارجاعی از نهاد ریاست جمهوری به مرکز سامد را داشتیم که با توجه به این درخواست‌ها تاکنون 315 هزار و 731 ثبت درخواست در مرکز سامد شده که بیشترین درخواست‌ها مربوط به فرمانداری شهرستان همدان 36 هزار و 500 مورد و فرمانداری 20 هزار و 700 مورد بوده است.

مدیر مرکز سامد استان همدان به درصد درخواست‌های مساعدت مالی اشاره و تصریح کرد: از درخواست‌های مربوط به مساعدت مالی 85.32 درصد در شهرستان همدان بوده و شهرستان اسدآباد نیز در بین شهرستان‌های استان با 87.17 درصد رکورددار درخواست مساعدت مالی بوده است.

وی در پایان سخنانش گفت: هدف ما از راه‌اندازی سامد به نتیجه رسیدن کار مردم و جلوگیری از هر گونه کاغذبازی بوده است.

انتهای پیام/89007/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول