به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آرمان رشیدی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص معرفی وظایف سامد همدان اظهار داشت: اعتماد ملی یکی از بزرگترین سرمایههایی است که برای هر دولتی ضروری است و ارتباط و تعامل یکی از راههای جلب توجه آن به شمار میرود.
وی گفت: از منظر اسلام و حکومت علوی بین مردم و دولت نباید هیچ حایل و مانعی وجود داشته باشد تا مردم بتوانند خواستهها و شکایات خود را به راحتی به گوش دولتمردان برسانند.
مدیر مرکز سامد استان همدان با اشاره به تعریفی از سامد تصریح کرد: سامد کلمهای اختصاری از عبارت «سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت» است که هدف از این سامانه تحقق دسترسی مردم به دولت با هموار کردن راههای دریافت و ثبت و بررسی خواستههای مردم و ارجاع آنها به سازمانها و ادارات مربوطه با الکترونیکی کردن سیستم ارتباط است.
وی خاطرنشان کرد: روشهای ارتباط با سامد به صورت تلفنی که تماس با سامانه 111 و از طریق اینترنت، آفلاین و ارسال نامه است که از وظایف سامد ثبت، ارجاع و مشاوره، جمعآوری اطلاعات و تحلیل دادهها و در پایان نظارت، کنترل و بررسی عملکرد سازمانها است.
*از کارهای بسیار مهم ما پایش درخواستهای مردم است
رشیدی ادامه داد: از کارهای بسیار مهم ما پایش درخواستهای مردم است که درخواستها را به ادارات مربوطه ارجاع و به دنبال آن پیگیری صورت میگیرد تا به نتیجه رسیدن مثبت یا منفی درخواستهای مردم صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: ما تمام درخواستها را بر اساس نیاز مردم و مناطق مورد سنجش قرار داده و دستهبندی میکنیم و بر این اساس مشکلات بالای شهر و پایین شهر را نیز دستهبندی میکنیم.
مدیر مرکز سامد استان همدان به مزایای طرح سامد اشاره و تأکید کرد: از مزایای طرح سامد انعکاس مستقیم نیازها و درخواستهای مردم به مدیرانی است که به تازگی در در استان مشغول به کار شدند که این، در راستای برنامه ریزی مدیران برای نیازهای عموم کمک میکند.
*هیچ محدودیتی از لحاظ ثبت درخواست مردم در سامد نداریم
وی اذعان کرد: این مرکز فقط مرکز ارجاع درخواستهای بانکی نیست چرا که مردم میتوانند بدون هیچ محدودیتی از لحاظ ثبت و درخواست موضوعات مختلف در این طرح مطرح کنند.
رشیدی به تنوع درخواستها در مناطق بالای شهر اشاره و عنوان کرد: تنوع درخواست در مناطق پایین شهر کمتر است و در بالای شهر این تنوع درخواست بسیار بالاست.
وی تأکید کرد: استان همدان بالاترین میزان گسترش شبکه دولت را در کشور دارا است چرا که عملکرد تمام ادارات را از لحاظ کیفی و کمی و به صورت صعودی و نزولی مورد سنجش قرار میگیرد.
مدیر مرکز سامد استان همدان به اتصال شهرستانهای استان به مرکز سامد اشاره و گفت: به تمام کاربران سامد در ادارات استان آموزشهای کافی داده شده و با همه کاربران ادارات شهرستانها ارتباط داریم.
*طرح سامد در استان همدان 215 هزار و 350 تماس را ثبت کرده است
وی با بیان اینکه از زمان افتتاح سامد در استان همدان 215 هزار و 350 تماس را ثبت کردیم، اظهار داشت: استان همدان در جشنواره مشهد بهترین گزارشها را در سطح کشور داشته است.
رشیدی عنوان کرد: از زمان سفر اخیر ریاست جمهوری به استان همدان 20 هزار و 861 مورد درخواست را به ثبت رساندیم که بیشترین درخواستها با تعداد 55 هزار مورد مربوط به سازمان اقتصاد و دارایی و 15 هزار درخواست به تأمین اجتماعی برمیگردد.
وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 20 هزار مورد درخواست ارجاعی از نهاد ریاست جمهوری به مرکز سامد را داشتیم که با توجه به این درخواستها تاکنون 315 هزار و 731 ثبت درخواست در مرکز سامد شده که بیشترین درخواستها مربوط به فرمانداری شهرستان همدان 36 هزار و 500 مورد و فرمانداری 20 هزار و 700 مورد بوده است.
مدیر مرکز سامد استان همدان به درصد درخواستهای مساعدت مالی اشاره و تصریح کرد: از درخواستهای مربوط به مساعدت مالی 85.32 درصد در شهرستان همدان بوده و شهرستان اسدآباد نیز در بین شهرستانهای استان با 87.17 درصد رکورددار درخواست مساعدت مالی بوده است.
وی در پایان سخنانش گفت: هدف ما از راهاندازی سامد به نتیجه رسیدن کار مردم و جلوگیری از هر گونه کاغذبازی بوده است.
انتهای پیام/89007/ح40/ژ1001