اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس:

قانون اساسی مصر نیاز به پشتوانه محکم مردمی دارد

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مصر باید از پشتوانه محکم و بالای مردمی برخوردار باشد.

قانون اساسی مصر نیاز به پشتوانه محکم مردمی دارد

محمدحسن آصفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: امروز دو جریان ملی‌گرا و اسلام‌خواه در مصر مشغول فعالیت هستند، این در حالی است که غرب می‌کوشد موضوع انقلاب مصر و جریان انقلاب‌گرا را تغییر داده و از آن به نفع خود استفاده ببرد.

وی تصریح کرد: اقدام غرب به عنوان جریان اسلام‌خواه توطئه‌ بزرگی است که باید ملت مصر به این مهم توجه داشته باشند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتفاقات چند هفته اخیر مصر، شیرینی پیروزی ملت مصر در برکناری حسنی مبارک را تحت شعاع قرار داده است، خاطر نشان ساخت: مردم و مسئولان مصر باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار بوده و اجازه ندهند مسیر انقلابشان تغییر کند.

آصفری با بیان اینکه انقلاب مردم مصر به معنای واقعی کلمه انقلاب بود، ادامه داد: دلسوزان مصر نباید اجازه دهند این انقلاب دستخوش جریان‌های غربی شده و تحت تأثیر توطئه‌های دشمنان تغییر کند.

وی با اشاره به آغاز مرحله دوم همه‌پرسی قانون اساسی مصر بیان کرد: این قانون باید از حمایت و پشتوانه محکم و استوار مردمی برخوردار باشد و این مردم هستند که باید تکلیف قانون را مشخص کنند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون اساسی مصر اگر نیاز به اصلاحاتی دارد، این اصلاحات باید با پشتوانه و رای بالای مردمی صورت گیرد، اقدامات اخیری که در  این کشور در حال رخ دادن است نشان می‌دهد غربی‌ها برای مصر برنامه دارند و قصد دارند سرکرده‌های خود را وارد میدان قدرت کنند.

آصفری افزود: یکی از اشتباهات دولت مرسی این بود که به محض نشستن بر کرسی قدرت موضع خود را در برابر صهیونیست و آمریکا روشن نکرد، حتی در مقابل قرارداد ننگین کمپ‌دیوید نیز موضع‌گیری شفافی از خود نشان نداد، در حالی که مردم این کشور به شدت خواستار برقراری ارتباط با ایران هستند، دولت مرسی راه اصلی خود را گم کرد که باید به عقب برگردد و اشتباهات خود را جبران کند.

انتهای پیام/87001/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول