اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

سمن‌ها نقش مهمی در شناسایی نیازهای مردم دارند / فعالیت 6 سمن در قروه

خبرگزاری فارس: فرماندار قروه گفت: سمن‌ها به عنوان نهادهای حقوقی با جلب مشارکت عمومی نقش مهمی در شناسایی نیازهای مردم و کمک به توسعه همه جانبه شهرستان دارند.

سمن‌ها نقش مهمی در شناسایی نیازهای مردم دارند / فعالیت 6 سمن در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمد رسول شیخی‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران سمن‌های فعال در این شهرستان اظهار کرد: سمن‌ها به عنوان نهادهای حقوقی با جلب مشارکت عمومی به عنوان تشکل‌های غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیر دولتی، نقش مهمی در شناسایی نیازهای مردمی و کمک به توسعه همه جانبه این شهرستان دارند.

وی تصریح کرد: اجتماعی کردن مشارکت مردم در توسعه، به مفهوم گسترش دامنه اختیارات و وظایف سازمان‌های مردم نهاد یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی و تحلیل توسعه و پیشرفت در جوامع مدنی است.

فرماندار قروه بر اهتمام و توجه هر چه بیشتر تشکل‌های مردم‌ نهاد در عرصه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها تاکید کرد و گفت: این نهادها می‌توانند از طریق تعامل و هم‌فکری با دستگاه‌های حاکمیتی و مردمی نقش مهمی در پیش‌گیری و کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

وی اظهار کرد: باید تمامی سمن‌ها در زمینه ایجاد نگاه مثبت به سازمان‌های مردم نهاد تلاش کنند تا حمایت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی را نیز در کنار خود داشته باشند.

شیخی‌زاده استفاده از نقطه نظرات سازنده سمن‌ها به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مرتبط با نوع فعالیت آنها در سطح شهرستان را ضروری دانست و افزود: فرهنگ‌سازی در تمامی زمینه‌ها با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد امکان پذیر است.

به گفته فرماندار قروه سازمان‌های مردم نهاد هر چند بخشی از بدنه دولت محسوب نمی‌شوند، اما نقش ارزنده‌ای در راستای ارتباط فرد به فرد با مردم و دستگاه‌های دولتی ایفا می‌کنند که نتیجه آن پر کردن خلأ‌های موجود خواهد بود.

شیخی‌زاده بر شفاف‌سازی زمینه فعالیت تشکل‌های غیردولتی تاکید کرد و افزود: دیده شده که برخی سازمان‌های مردم نهاد از مسیر اصلی خود منحرف شده و آسیب‌ها و زیانهایی را به خود سازمان و افکار عمومی وارد کرده است.

* فعالیت 6 سازمان مردم نهاد در قروه

فرماندار قروه تصریح کرد: در حال حاضر شش سازمان مردم نهاد در این شهرستان فعال بوده و سه سازمان نیز در شرف ثبت مجوز فعالیت قرار دارد.

شیخی زاده افزود: دو درخواست نیز جهت بررسی مراحل صدور مجوز فعالیت در دست بررسی است.

وی گفت: سمن‌های فعال در شهرستان قروه در بخش‌های کشاورزی، اجتماعی، توسعه شهری و امور خیریه، محیط زیست و معلولان فعالیت می‌کنند.

در این نشست اعضای حاضر دیدگاه‌ها  و مشکلات خود را مطرح کردند و در ادامه فرماندار قروه نیز عضو افتخاری سازمان‌های مردم نهاد این شهرستان شد.

انتهای پیام/79009/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول