اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور:

جابجایی فرودگاه اردبیل 4 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور گفت: جابجایی فرودگاه اردبیل در وضعیت فعلی بیش از 4 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد تا بتوانیم مدعی این جابجایی به نقطه جدید باشیم.

جابجایی فرودگاه اردبیل 4 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: طرح این موضوع که فرودگاه اردبیل باید به نقطه جدید جابجا شود، نیازمند یک تدبیر و تامین منابع خوب از سوی دولت است وگرنه با حرف زدن نه می‌توان کاری از پیش برد و نه می‌توان پروژه‌ای را به سرانجام رساند.

وی خاطرنشان کرد: ما در جابجایی فرودگاه اردبیل باید سه پیوست علمی، اجرایی و اقتصادی داشته باشیم تا سخنان ما در حد شعار باقی نمانده و به مرحله اجرا برسد.

حقیقت‌پور یادآور شد: در پیوست مطالعاتی باید ضعف‌های فرودگاه اردبیل به دقت و شایستگی مورد ارزیابی قرار گیرد تا در طرح مطالعاتی جدید بتوانیم توجیه علمی و فنی را لحاظ کرده و اگر امکان جابجایی وجود داشته باشد این کار در میان مدت و فاصله زمانی تعیین شده محقق شود.

وی گفت: ما برای دایر کردن فرودگاه جدید حداقل به 3 هزار هکتار زمین نیاز داریم که طول این زمین 3 هزار متر خواهد بود تا در شکل‌گیری باند‌ها و استقرار هواپیما‌ها مشکلی به وجود نیاید.

عضو مجمع نمایندگان استان عنوان کرد: در این جابجایی باید پیوند اقتصادی را نیز لحاظ کنیم که بنده احساس می‌کنم تغییر فرودگاه اردبیل به لحاظ علمی و اجرایی محقق شود به شرط آن که 3 تا 4 هزار میلیارد تومان پول در جیب داشته باشیم تا سخنی از این موضوع بزنیم.

حقیقت‌پور بیان داشت:‌ بنده احساس می‌کنم که این پول در جیب دولت نیست لذا باید به جای جابجایی فرودگاه به فکر رفع مشکلات و عیوب فرودگاه فعلی باشیم و بدون سر و صدا و اینکه فرودگاه جدید تبدیل به مطالبه عمومی شود کارهای اولیه و مطالعاتی خود را در دایر کردن فرودگاه جدید انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه بهتر است طرح آماده شده و در دوره 10 ساله رقم 3 تا 4 هزار میلیارد تومانی به آن تزریق شود، افزود: در کنار آن باید به فکر علاج‌بخشی فرودگاه موجود باشیم تا سیستم کت دو فرودگاه خریداری و نصب شود.

نماینده مردم اردبیل با اعلام اینکه در پروازهای هوایی پیدا کردن زاویه تقرب از طریق سیستم کت دو می‌تواند این امکان را فراهم آورد تا هواپیما تا فاصله 800 متری هدایت شود، تصریح کرد: ‌در سایه برقراری سیستم ناوبری جدید خلبان با چشم مسلح می‌تواند باند را ببیند و به سلامت فرود آید.

حقیقت‌پور ادامه داد: همان گونه که در فرودگاه‌های مه‌گیر دنیا نظیر اورلئان، پاردوگل و لندن به عنوان فرودگاه‌های مه‌گیر دنیا توانستند مشکل را در هنگام فرود در شرایط باد و مه برطرف کنند ما نیز می‌توانیم در این زمینه مشکلات فرود و برخاست فرودگاه اردبیل را برطرف کنیم.

وی ابراز داشت: با 10 میلیارد تومان می‌توان علاج‌بخشی فرودگاه اردبیل را به سرانجام رساند و به جای فرودگاه جدید از این فضا بهترین بهره‌برداری را داشت.

رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور در پایان سخنان خود از مدیران ارشد استان و کشور خواست در خصوص ساخت فرودگاه جدید یا تجهیز فرودگاه فعلی مطالعات مختلف به ویژه مهندسی ارزش را انجام دهند و بعد از دو سال مطالعه یک جمله بر سر زبان بیاورند و قبل از مطالعه نیز حرفی نزنند تا پاسخگوی آن نباشند.

انتهای پیام/62001/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول