اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فرودگاه بین‌المللی تبریز صورت گرفت

تامین 70 میلیارد ریال از اعتبارات احداث نخستین باند بتنی فرودگاه‌های کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون 70 میلیارد ریال از اعتبار اختصاصی برای احداث نخستین باند بتنی فرودگاه‌های کشور در فرودگاه تبریز تامین شده است.

تامین 70 میلیارد ریال از اعتبارات احداث نخستین باند بتنی فرودگاه‌های کشور

علی رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: تاکنون 70 میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور برای انجام امور مربوط به بهسازی باند اصلی فرودگاه تبریز اختصاص یافته است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی افزود: در این بخش با توجه به تامین آن از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور هیچگونه مشکل اعتباری و مالی وجود ندارد و مجموعه فرودگاه‌های کشور همکاری و هماهنگی لازم را در این رابطه با فرودگاه‌های استان دارد.

وی کل اعتبار این طرح را 300 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 195 میلیارد ریال از این اعتبار به پروژه ابنیه باند و بقیه اعتبار نیز برای سیستم روشنایی و سایر اقدامات تکمیلی پیش‌بینی شده است.

رستمی اضافه کرد: در حال حاضر روند کاری بهسازی با 40 درصد پیشرفت در حال اجرا است و ماه آینده نیز مرحله بتن‌ریزی آغاز خواهد شد.

این مقام حوزه حمل و نقل هواپیمایی استان عمده مشکل موجود در تسریع‌بخشی به اجرای عملیات را برودت هوا عنوان کرد و گفت: با توجه به حساسیت عملیات اجرایی باید نسبت به درجه هوا تمرکز بیشتری داشت که به دلیل پایین بودن درجه هوا در حال حاضر عملیات اجرایی در مراحلی در حال اجرا است که با سردی هوا تناسبی نداشته باشد.

وی افزود: باند اصلی فرودگاه 105 سانتی‌متر لایه‌برداری شده و پس از اجرا به صورت تمام بتن خواهد شد و به این ترتیب فرودگاه بین‌المللی تبریز نخستین فرودگاه کشور است که باند آن تمام بتن خواهد بود.

رستمی در مورد اعتبار این پروژه نیز گفت: با احتساب سیستم روشنایی باند، پروژه به 230 میلیارد ریال هزینه نیاز دارد که قسمتی از آن در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در صورت عدم بروز مشکل بزرگ از نظر آب و هوایی، امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی شده در هفته‌های منتهی به عید نوروز این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

با توجه به استفاده مکرر طی سالیان طولانی از باند اصلی فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی(تبریز) رویه آسفالت این باند برای استفاده‌های فرودگاهی و نشست و برخواست هواپیما جوابگو نبوده و حتی در شرایطی می‌توانست خطرساز باشد و به همین منظور بهسازی این باند از چهار ماه پیش آغاز شده و با توجه به بهره‌برداری از باند دوم فرودگاه تبریز در اواخر سال گذشته تاکنون خدمات فرودگاهی در تبریز با استفاده از ظرفیت این باند ارائه می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی تبریز با قدمت 57 سال در شمال‌غرب شهرستان تبریز و در زمینی به مساحت 420 هکتار واقع شده و هم‌اکنون با داشتن حدود 200 پرواز داخلی و 20 پرواز خارجی ورودی و خروجی این فرودگاه در هفته از نظر تعداد پرواز و تجهیزات ناوبری از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است.

انتهای پیام/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول