اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گناباد در مجلس:

فرودگاه گناباد تا پایان کار دولت به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستانهای گناباد و بجستان گفت: فرودگاه گناباد جزء طرح‌های ماندگار مهر است که باید تا پایان کار دولت به بهره‌برداری برسد.

فرودگاه گناباد تا پایان کار دولت به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد رجایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت، صادر کنندگان و ایرانیان خارج از کشور سه منبع اصلی تامین ارز هستند که به دلیل مشکلاتی مثل تحریم و مسایل روحی روانی عرضه ارز کاهش یافته است و قیمت دلار را افزایش داده است.

وی در مورد افزایش قیمت دلار و نقش دولت نیز گفت: تحریم‌ها، مسایل روحی روانی و ورود افراد عادی جامعه به بازار ارز سبب افزایش قیمت شد و این در حالی است که چندین جلسه با دولت در این زمینه برگزار کردیم و این احساس را نداریم که دولت از افزایش نرخ ارز خوشحال باشد.

وی ادامه داد: قیمت واقعی دلار زیر 800 تومان است که بر اثر عوامل مختلف به قیمت کنونی رسیده است، بعضی از افراد دلار را در منزل خود نگهداری می‌کنند که این در حکم وام دادن به امریکاست چرا که دولت امریکا نیم دلار را برای چاپ یک اسکناس صد دلاری هزینه می‌کند.

رجایی تاکید کرد: باید به اندازه صد دلار کالا تولید کند و در اختیار کسی قرار بدهد که این صد دلار را به بازار عرضه می کند وقتی کسی دلار را در خانه نگه داشت مثل این است که به سیستم اقتصادی آمریکا وام داده است.

رجایی در ادامه در مورد فرودگاه گناباد گفت: فرودگاه گناباد جزو طرح‌های ماندگار مهر است که باید تا پایان کار دولت به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: فرودگاه گناباد یکی از پروژه‌هایی است که قبلا ساخت آن آغاز شده بود و در معرض تعطیلی قرار داشت و می‌خواست به یک فرودگاه اظطراری تبدیل شود که با تلاش و پیگیری از این کار جلوگیری شد و در حال حاضر به عنوان یک فرودگاه فعال بودجه خوبی را نیز دریافت کرده است که به زودی شاهد پرواز و فرود هوپیما در آن خواهیم بود.

وی درباره راه آهن مشهد به چابهار نیز گفت: این پروژه با احتساب قیمت ارز در سال گذشته به حدود 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با تلاشی که صورت گرفت اولا مسیر کال شور گناباد قاین تثبیت شد.

نماینده مردم گناباد تاکید کرد: همچنین با هماهنگی با نمایندگان شهرستان‌های بیرجند و قاین قرار بر این شد که این پروژه در دو قسمت تعریف شود و مسیر کال شور تا بیرجند به صورت جداگانه از کل مسیر دیده شود و اعتباری برایش در نظر گرفته شود.

رجایی درباره پروژه سیمان فجر نیز گفت: این طرح  متوقف شده بود که صحبتهایی با مدیر عامل این کارخانه انجام شد و قرار شد که با شریک جدید خود مسایل مربوط به این کارخانه را دنبال کنند و بنده نیز درباره رفع مشکلات آنها از جمله تامین ارز همکاری داشته باشم.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مورد طرح کاشی و سرامیک گفت: این طرح در فاز اول آن قابلیت به کارگیری 400 نفر را خواهد داشت که برای اجرای آن با وزارت صنایع و معادن گفت وگو شد، یکی دو نفر از بخش خصوصی پای کار هستند که مشکلاتی را مطرح کرده‌اند و در حال رفع این مشکلات هستیم.

وی گفت: بنا بود که دولت 200 طرح میلیارد تومانی را در مناطق محروم اجرا کند که چون طرح کاشی و سرامیک مصوبه دولت دارد قرار شد که طرح دیگری (نمک صنعتی) در دایره این طرح‌ها قرار گیرد که در حال حاضر دولت بر اثر مشکلات اقتصادی از اجرای این طرح‌ها جلوگیری و عقب‌نشینی کرده است.

انتهای پیام/70008/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول