اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خبر داد

اجرای پروژه‌های بزرگ آبرسانی در یزد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از اجرای چندین پروژه بزرگ آب‌رسانی در این استان خبر داد.

اجرای پروژه‌های بزرگ آبرسانی در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی اسلامی در نشست معاون عمرانی استاندار یزد با خبرنگاران و مدیران حوزه آب و برق استان یزد اظهار داشت: به دنبال حفاری برای ایجاد شبکه‌های فاضلاب در شهر یزد، در مناطقی از شهر حفاری‌ها مشکلات عدیده‌ای از جمله نشست زمین ایجاد شده بود که با پیمانکار آن برخورد جدی صورت گرفت.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به پروژه‌های در دست آبرسانی استان یزد هم اکنون 85 پروژه فعال در حوزه آبرسانی در استان یزد در دست اجراست.

اسلامی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان ، در سفر مقام معظم رهبری به استان یزد 12 پروژه داشته است، عنوان کرد: این پروژه‌ها به طور کامل اجرا و بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد همچنین با اشاره به مهم‌ترین مصوبه سفرهای استانی هیئت دولت به استان یزد و تصویب 9 پروژه آبرسانی اظهار داشت: آبرسانی به شش شهر تمام شده و سه شهر دیگر نیز در صورت تخصیص به موقع اعتبار، به خط انتقال آب متصل می‌شوند.

اسلامی یادآور شد: آبرسانی به بهاباد اکنون دارای پیشرفت 75 درصدی است که برای تکمیل آن 3.5 میلیارد تومان دیگر نیاز است و تاکنون نیز بیش از 9 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی، میزان بودجه لازم برای تکمیل خط آبرسانی به ندوشن را نیز 2.5 تا 3 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این پروژه هم‌اکنون از پیشرفت 65 درصدی برخوردار است.

اسلامی با اشاره به اینکه در منطقه خضرآباد هنوز کار زیادی انجام نشده است، افزود: میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه 10 درصد است و برای تکمیل آن به 1.5 میلیارد تومان نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تأکید کرد: در مجموع برای تکمیل مصوبات آبرسانی به شهرهای استان یزد، به 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص، تا پایان بهار سال 92، شهروندان بهاباد و ندوشن و خضرآباد نیز از آب انتقالی بهره‌مند می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان یزد، 885 هزار نفر را در شهرهای مختلف این استان زیر پوشش دارد که این رقم 97.5 درصد جمعیت شهری است و 2.5 درصد دیگر نیز شهرهای جدید هستند که نیاز آنها توسط آب و فاضلاب روستایی تأمین می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر تنها 12 درصد شهروندان استان یزد زیر پوشش خدمات فاضلاب هستند که میانگین کشوری این رقم، 30 درصد است.

اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر پنج پروژه فاضلاب در شهرهای اردکان، میبد، تفت و ابرکوه در حال اجراست.

این نشست به همت روابط عمومی استانداری یزد و با حضور مدیران عامل آب و برق منطقه‌ای، توزیع برق، آبفا و آبفار استان یزد برگزار شد.

انتهای پیام/2464/ج30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول