اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توصیه‌های مهم آیت‌الله نوری‌همدانی به مدیران

تواضع و حسن اخلاق با مردم اساس کار مدیران باشد

خبرگزاری فارس: آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: تواضع، حسن اخلاق، رسیدگی به امور ارباب رجوع و اقشار محروم جامعه باید اساس کار مدیران و مسئولان اجرایی باشد.

تواضع و حسن اخلاق با مردم اساس کار مدیران باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی صبح امروز در دیدار با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: حقیقت انقلاب این است که شما و افرادی مثل شما با دادن شهدا، حماسه‌آفرینی‌ها و تلاش‌ها بنیان‌های مملکت را تغییر دادید.

وی افزود: با اینکه تحریم‌ها علیه نظام اسلامی حاکم است اما نتیجه تلاش، زحمت و مقاومت مدیران و کارکنان دستگاه‌ها، خنثی شدن این تحریم‌هاست.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع در ادامه به تفسیر سوره قیامت پرداخت و گفت: دو هزار آیه در قرآن مربوط به معاد است و قرآن نیز به این موضوع بسیار پرداخته است.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: هر انسانی باید بداند در جامعه مسئولیت دارد و باید خود را بسازد، دنیا جای خودسازی و تکامل است و انسان نباید در خودسازی کوتاهی کند.

4 اصل مهم برای خودسازی انسان

وی گفت: علم، ایمان، عقل و تقوا چهار اصل مهم برای خودسازی انسان است، اما باید توجه داشت علم بدون ایمان انسان را به سعادت نمی‌رساند.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: انسان همچنین در برابر اجتماع خود نیز مسئولیت دارد و به همین دلیل باید در مقابل هر خلافی قیام کند.

این مرجع عالیقدر شیعیان جهان خاطرنشان کرد: همچنین باید به مسئولیت شغلی هم توجه داشت، شغل نیز قواعد و قوانینی دارد و باید به این امر اهمیت داده و کار خود را به نحو احسنت انجام دهیم.

وی با اشاره به نامه‌های حضرت علی(ع) به کارگزاران خود که در نهج البلاغه هم آمده گفت: شغل امانتی از طرف ملت برای مسئولان است، بنابراین باید توجه داشت پست و مقام، طعمه و دسیسه امرار معاش نیست بلکه امانتی است که باید به صورت کامل آن را انجام داد.

این مرجع عالیقدر شیعیان جهان تاکید کرد: بزرگ‌ترین خیانت به ملت این است که مسئولی کاری کند که علیه ملت باشد ضمن اینکه هر شخصی در کار خود تواضع داشته باشد خداوند او را احترام کرده و بزرگ می‌کند.

احترام و تواضع در برابر مردم وظیفه مهم مسئولان

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: مردم ما جوان و خون دادند تا نظام اسلامی برپا شود و امروز این نظام از نظام امیر المومنین(ع) الگو گرفته و نخستین گام برای این نظام احترام و تواضع در برابر مردم است.

وی خطاب به مدیران گفت: تا می‌توانید با ارباب رجوع خود با تواضع رفتار کنید و در رفتار با مردم ملایم، متواضع و گشاده رو باشید.

این مرجع عالیقدر شیعیان جهان با تاکید بر اینکه باید با مردم با حسن معاشرت برخورد کرد، گفت: به منظور حل و فصل مشکلات و مسائل مردم، جلسات خود را به بعد از ساعت اداری و عصرها موکول کنید.

استان بوشهر در ولایت‌مداری سابقه‌ای درخشان دارد

آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های مردم بوشهر گفت: استان بوشهر از ابتدای برپایی حکومت اسلامی در کشور همواره سابقه تاریخی در مقابله با بیگانگان دارد.

وی اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه ولایت‌مداری سابقه‌ای درخشان و در دوران دفاع مقدس نیز حضور پرثمر داشته است.

این مرجع عالیقدر شیعیان جهان تاکید کرد: بوشهر دارای امام جمعه‌ای است که از نظر علمی، تدبیر، اخلاق و تعهد ممتاز بوده و باید قدر ایشان را بدانید.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه سنگرهای نماز جمعه همیشه باید پر باشد، گفت: حسنوند استاندار بوشهر نیز از نظر تواضع، مردمی بودن و اخلاق نمونه است و مردم، کارگزاران و مراکز اداری این استان پربرکت و پرفضیلت است.

انتهای پیام/66006/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول