اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست کمیسیون تنظیم بازار صورت گرفت

ابراز نگرانی مسئولان از توسعه پدیده دستفروشی در میناب

خبرگزاری فارس: مسئولان در میناب ضمن ابراز نگرانی از توسعه پدیده دستفروشی و تکدی‌گری در این شهرستان خواستار جمع‌آوری دستفروشان شدند.

ابراز نگرانی مسئولان از توسعه پدیده دستفروشی در میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق مرکز هرمزگان، این منطقه از دیرباز به دلیل ورود اتباع افغانستانی و پاکستانی همواره با پدیده تکدی‌گری روبرو بوده است که این امر در فصول مختلف نوسان داشته و بعضا نگرانی شهروندان و مسئولان شهری و حتی امنیتی را نیز برانگیخته است.

بخشی از دستفروشان و متکدیان نیز معمولا افرادی هستند که به دلیل عدم وجود فرصت‌های شغلی مناسب با هدف امرار معاش دست به فروش غیرقانونی اقلام در محیط‌های نامناسب می‌‌زنند.

محمد ریاضی ظهر امروز در نشست کمیسیون تنظیم بازار میناب با اشاره به ازدیاد دست فروشان در سطح شهر به ویژه در میادین 22 بهمن و دفاع مقدس، گفت: باید با هماهنگی زمینه جمع‌آوری و انتقال دستفروشان به مراکز خارج شهر فراهم شود.

وی کمیسیون تنظیم بازار را یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های شهرستان معرفی کرد و گفت: کنترل افزایش قیمت‌های خارج از عرف و غیر منطقی یکی از اهداف اصلی این کمیسیون است.

ریاضی اظهار داشت: باید با تصمیم گیری مناسب، بازار را کنترل کرد.

وی بازرسی‌های مستمر را یکی از راه‌های کنترل بازار عنوان کرد و افزود: گشت مشترک دستگاه‌های متولی روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته بازار میناب و قیمت‌ها را کنترل می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به ماه‌های پایانی سال بیان کرد: بایستی نسبت به جذب اقلام اساسی پر مصرف مردم به ویژه گوشت قرمز، مرغ و میوه شب عید از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

معاون فرماندار ویژه میناب در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به تاکید استاندار هرمزگان در خصوص اتخاذ تصمیمات مناسب و کارآمد در کمیسیون تنظیم بازار در هر شهرستان تصریح کرد: در میناب نیز تمام تلاش مسئولان برای جلوگیری از گرانی و افزایش قیمت غیر قانونی کالاها به ویژه در کالاهای اساسی و تامین کالاهای مورد نیاز شهروندان، در جهت رفاه عمومی مردم معطوف است.

این مسئول همچنین اظهار داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری سایر دستگاه‌ها، از هم اکنون می‌بایست تمهیدات لازم برای ذخیره سازی کالاهای اساسی و ضروری مردم در ایام عید را بیاندیشد.

ریاضی به حضور بیش از حد دستفروشان در سطح شهر میناب به ویژه در میادین 22 بهمن و دفاع مقدس این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرداری باید با هماهنگی‌های لازم، زمینه جمع‌آوری و انتقال دستفروشان به خارج از شهر را فراهم کند.

در میناب و اغلب شهرهای هرمزگان، شهرداری‌ها با مشخص‌ کردن مکان‌هایی زمینه فعالیت محدود و کنترل شده دستفروشان را نیز فراهم آورده‌اند اما علی‌رغم این امر، دستفروشان و متکدیان اقدام به عرضه محصولات و کالای خود در ساعات و مکان‌های مختلف می‌کنند.

انتهای پیام/88004/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول