اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آینده نگران‌کننده ورزش پهلوانی در کرمانشاه

پهلوانان کرمانشاهی مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در کرمانشاه مورد توجه قرار نگرفته و آینده این ورزش نگران‌کننده است.

پهلوانان کرمانشاهی مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ورزش باستانی از دیرباز در بین مردم ایران و مردم کرمانشاه جایگاه ویژه و ارزنده‌ای داشته است.

این ورزش بخشی از تاریخ و فرهنگ ما را تشکیل می‌دهد و با فرهنگ پهلوانی و منش مردانگی ما گره خورده است.

محمد خوش‌اندام ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: 16 زورخانه در استان کرمانشاه دایر است که 10 زورخانه در شهر کرمانشاه و شش زورخانه در شهرستان‌های استان کرمانشاه قرار دارد.

رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان کرمانشاه تعداد ورزشکاران باستانی کار را دو هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیش از 500 نفر ورزشکار رتبه‌بندی شده فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 52 کشور عضو فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه‌ای هستند، ادامه داد: این ورزش در کرمانشاه وضعیت بسیار نامناسبی دارد.

*امسال هیچ اعتباری نگرفته‌ایم

خوش‌اندام افزود: امسال یک ریال اعتبار نگرفته‌ایم و بیش از چهار و نیم میلیون تومان بدهی داریم و این بدهی به‌خاطر هزینه اعزام ورزشکاران به مسابقات است.

وی تاکید کرد: اگر ورزشکاران را به مسابقات اعزام نکنیم، انگیزه خود را از دست می‌دهند و ما 10 نفر را در رده بزرگسالان به کلاس‌های داوری اعزام کرده‌ایم و اعزام نونهالان، نوجوانان و جوانان به مسابقات کشوری، اعزام 2 نفر از بزرگسالان به مسابقات انتخابی تیم ملی، شرکت در لیگ کشتی پهلوانی و کسب مقام دوم کشوری، اعزام تیم‌هایی به جشنواره پیشکسوتان و سرکشی از زورخانه شهرستان‌ها از دیگر اقداماتی بوده که انجام گرفته است.

خوش‌اندام تعداد مربیان دارای مدرک را 30 نفر و تعداد مربیانی که دارای مدرک فدراسیون هستند را 10 نفر اعلام کرد.

رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان کرمانشاه با ابراز تأسف از وضعیت این ورزش در کرمانشاه، عنوان داشت: استان‌های دیگر حامی این ورزش هستند و این ورزش در سایر استان‌ها پشتیبان و امکانات خوبی دارد.

خوش‌اندام با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان، اعلام کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به کرمانشاه، تصویب شد یک زورخانه بین‌المللی با هزینه 2 میلیارد تومان ساخته شود که خبری از این موضوع در میان نیست.

وی همچنین به مصوب شدن ساختن یک زورخانه در هر شهرستان در جلسه شورای شهر اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز به فراموشی سپرده شد.

خوش‌اندام با تاکید بر اینکه دل‌خوشی برای ادامه کار در این ورزش وجود ندارد، اظهار داشت: تنها گروهی که به شکل کامل ورزش باستانی را در حضور حضرت آقا اجرا کرده‌اند ورزشکاران کرمانشاهی بودند و این مایه افتخار ما است، اما متاسفانه کسی به این موضوع توجهی ندارد.

وی در پایان به نامناسب بودن شرایط زورخانه‌ها و وضعیت ورزش باستانی اشاره کرد و بیان داشت:‌ امیدوارم مسئولان به این ورزش که بخشی از فرهنگ و تاریخ ما است، توجه کنند تا این رشته به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام/2700/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول