اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امیر سیاری:

پیشرفت کشور مستلزم برقراری امنیت است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رشد و پیشرفت کشور مستلزم برقراری امنیت در ابعاد مختلف است.

پیشرفت کشور مستلزم برقراری امنیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری شامگاه سه‌شنبه در مراسم رونمایی از کتاب «نام‌آوران دریادل» در آموزش تخصص‌های دریایی رشت اظهار داشت: انتشار آثار شهدا، ایثارگران و جانبازان نیروی دریایی در ارتقای شناخت نسل جوان بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: جوانان از طریق انتشار کتاب‌های ارزشمند شهدا با ایثارگری و شجاعت دلاورمردان نیروی دریایی در برقراری امنیت این مرز و بوم آشنا می‌شوند.

سیاری با بیان اینکه امنیت و سلامت دو نعمت بسیار ارزشمندی هستند که تا زمانی وجود دارند کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند، افزود: طبق آمار جراید و رسانه‌ها از اوضاع ناامن کشورهای همسایه می‌توان پی برد وقتی امنیت در جامعه‌ای وجود نداشته باشد بسیاری از بسترهای رشد و توسعه از بین می‌رود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش رشد و پیشرفت کشور را مستلزم برقرای امنیت در ابعاد مختلف دانست و خاطرنشان کرد: در سایه امنیت زندگی جاری است و بسترهای رشد، توسعه و تحصیل فراهم می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در صورت نبود امنیت در کشور تمام پیشرفت‌های به‌دست آمده در فاصله زمانی یک صبح تا شب از بین می‌رود، تصریح کرد: کارکنان نیروهای مسلح در نیروی دریایی، هوایی و زمینی به‌ویژه در مرزها مسئول برقراری امنیت در کشور هستند.

وی برقراری امنیت تردد کشتی‌های نفتکش و تجاری کشور را به عهده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: نیروی دریایی امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش را در دریاهای دوردست فراهم می‌کند.

سیاری بر اطمینان کارکنان نیروی دریایی در ماموریت‌ها تاکید کرد و یادآور شد: اگر کارکنان دغدغه ذهنی و دل‌مشغولی نسبت به خانواده و وضعیت معشیتی داشته باشند، نمی‌تواند به نحو مطلوب به وظایف خود عمل کنند.

وی خطاب به همسران ماموران نیروی دریایی اظهار داشت: مادران با صبوری و بردباری و تحمل سختی‌ها و مشکلات فرزندان خود را طبق آموزه‌های اسلامی ایرانی تربیت کنند زیرا آنها وظیفه خطیر تربیت نسل‌های آینده این مرز و بوم را دارا هستند.

سیاری با بیان اینکه افرادی که کارهای امنیتی انجام می دهند به پشتیبانی فکری و آرامش خیال نیاز دارند، خاطرنشان کرد: جوانانی که در مرکز آموزش تخصص های دریایی نیز برای تامین نیروی انسانی نیروی دریایی آموزش می بینند نیز نیازمند بستری مناسب از طرف خانواده‌های خود برای آموزش هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به مادران و همسران کارکنان ناین نیرو اشاره کرد و افزود: پرورش فرزندان به‌ویژه جوانان باید به صورتی باشد که ویژگی‌های یک مسلمان ایرانی را داشته باشند.

وی جنگ نرم دشمن را مهمترین عامل برهم زدن امنیت کشور خواند و اظهار کرد: استکبار امروز ذهن و فکر جوانان ما را نشانه رفته و قصد دارد پس از تاثیرگذاری، جوانان را مجری برنامه‌های شوم خود کند.

این مسئول با تاکید براینکه مادران سربازان مبارزه با جنگ نرم در خانواده‌ها هستند، بیان کرد: مادران می‌توانند در چگونگی تربیت فرزند خود مطابق با آموزه‌های اسلامی تاثیرگذار باشند.

سیاری تربیت فرزندان را طبق قرآن، آیین، قانون، سابقه تاریخی و فرهنگ کشور عنوان کرد و یادآور شد: 80 درصد میزان رسیدن به موفقیت در خانواده به عهده زنان است.

*اعزام کارکنان آموزش تخصص‌های دریایی رشت به دریاهای آزاد

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت نیز در مراسم مذکور بابیان این اینکه این مرکز تعداد 40 نفر جانباز بازنشسته و 13 نفر جانباز شاغل دارد، گفت: مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت 33 نفر شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

تورج حسنی‌مقدم امنیت امروز کشور را مدیون ارواح طیبه شهدا دانست و افزود: باید با الگوپذیری از صبوری خانواده‌های شهدا راه آنها را ادامه دهیم.

وی با قدردانی از خانواده‌های کارکنانی که در قالب ناوگروه‌های اطلاعاتی و آموزشی به ماموریت‌های اقیانوس هند، تنگه باب‌المندب، خلیج عدن، دریای سرخ و آب‌های دور اعزام شدند، بیان کرد: خانواده‌های کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صبوری از همسران خود پشتیبانی می‌کنند و در برقراری امنیت کشور سهیم هستند.

دبیر کل جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان نیز در مراسم رونمایی کتاب «نام‌آوران دریادل» دریانوردان را انسان‌هایی از جنس عشق توصیف کرد و یادآور شد: انجام کارهای بزرگ به دست انسان‌های بزرگ صورت می‌گیرد.

محمدرضا بینش برهمند درباره تالیف دو کتاب در مورد شهدا، جانبازان و آزادگان نیروی دریایی، تصریح کرد: بنده یک خدمتگزار هستم و اگر کمک و پشتیبانی انسان‌های بزرگ نبود این آثار منتشر نمی‌شد.

به گزارش فارس، تعداد 15 نفر از کارکنان آموزش تخصص‌های دریایی رشت به همراه خانواده‌های خود با لوح تقدیر و هدایا در مراسم مذکور تجلیل شدند.

همچنین بینش برهمند شاعر، نویسنده و محقق گیلانی شعری از سروده‌های خود در وصف درد دل یک جانباز با امام هشتم (ع) را به جانبازان نیروی دریایی به‌ویژه امیر سیاری قرائت و تقدیم کرد.

کتاب «نام‌آوران دریادل» با همکاری جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان و آموزش تخصص‌های دریایی رشت به ویراستاری هایده راستگو و تحقیق سیده رقیه ترمه قاضیانی منتشر شده است.

کتاب مذکور درباره داستان زندگی و خاطرات 25 جانباز و آزاده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به انضمام عکس، گواهینامه، لوح تقدیر و ... است.

انتهای پیام/84002/ی40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول