به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود جاوید ظهر امروز در کنفرانس مقررات حرفهای پزشکی و ملاحظات اخلاقی این استان اظهار داشت: پزشکان جامعه ما باید این باور را در خود ایجاد کنند که فقط یک پزشک هستند و به دنبال منافع اقتصادی و دیگر منافع شخصی خود نباشند و تا زمانی که این باور در پزشکان ایجاد نشود در انجام وظایف خود موفق نخواهند بود.
وی بیمار را اکسیژن جامعه پزشکی دانست و متذکر شد: اگر بیمار نباشد پزشکان ما چیزی نیستند و پزشکان ما باید به دنبال جلب رضایت و اعتماد بیماران باشند زیرا مهمترین سرمایه هر پزشک اعتماد بیماران آن است.
این مسئول 70 الی 80 درصد از شکایات بیماران از پزشکان را توجه نکردن پزشکان به حرفها و سخنان بیماران دانست و تاکید کرد: بیماران ناظر لحظه به لحظه پزشکان خود هستند و اعمال پزشک خود را ثبت و ضبط میکنند و در صورت توجه و نظارت بیشتر پزشک به بیماران از شکایات آنها کاسته میشود.
رئیس سازمان نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری تشخیص صحیح بیماری را اساس درمان دانست و خاطرنشان کرد: یک پزشک باید تمام اقدامات لازم در خصوص شناسایی دردها و مشکلات بیمار را به نحو احسن انجام دهد.
وی اذعان داشت: پزشکان قدر خودشان را بدانند چرا که زحمات زیادی کشیدهاند تا خود را به این جایگاه برسانند و حیف است که پزشکان به دلیل سهل انگاری و انجام ندادن وظیفه درست خود به مراجع قضایی کشیده شوند.
جاوید با اشاره به اینکه پزشکان رازدار و امین بیماران خود هستند، تاکید کرد: ارجاع بیماران از بیمارستانهای دولتی به مراکز خصوصی، نگه نداشتن راز بیماران، توجه نکردن به سخنان فرد بیمار و سهل انگاری در انجام دادن بعضی از وظایف توسط پزشکان مهمترین عوامل شکایات بیماران از پزشکان خود است.
انتهای پیام/ 68008/ش20/پ3003