اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری:

شکایت بیماران ناشی از توجه نکردن پزشکان به آن‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: 70 الی 80 درصد از شکایات پزشکی ناشی از توجه نکردن پزشکان به حرف‌ها و سخنان بیماران است.

شکایت بیماران ناشی از توجه نکردن پزشکان به آن‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود جاوید ظهر امروز در کنفرانس مقررات حرفه‌ای پزشکی و ملاحظات اخلاقی این استان اظهار داشت: پزشکان جامعه ما باید این باور را در خود ایجاد کنند که فقط یک پزشک هستند و به دنبال منافع اقتصادی و دیگر منافع شخصی خود نباشند و تا زمانی که این باور در پزشکان ایجاد نشود در انجام وظایف خود موفق نخواهند بود.

وی بیمار را اکسیژن جامعه پزشکی دانست و متذکر شد: اگر بیمار نباشد پزشکان ما چیزی نیستند و پزشکان ما باید به دنبال جلب رضایت و اعتماد  بیماران باشند زیرا مهم‌ترین سرمایه هر پزشک اعتماد بیماران آن است.

این مسئول 70 الی 80 درصد از شکایات بیماران از پزشکان را توجه نکردن پزشکان به حرف‌ها و سخنان  بیماران دانست و تاکید کرد: بیماران ناظر لحظه به لحظه پزشکان خود هستند و اعمال پزشک خود را ثبت و ضبط می‌کنند و در صورت توجه و نظارت بیشتر پزشک به بیماران از شکایات آن‌ها کاسته می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری تشخیص صحیح بیماری را اساس درمان دانست و خاطرنشان کرد: یک پزشک باید تمام اقدامات لازم در خصوص شناسایی درد‌ها و مشکلات بیمار را به نحو احسن انجام دهد.

وی اذعان داشت: پزشکان قدر خودشان را بدانند چرا که زحمات زیادی کشیده‌اند تا خود را به این جایگاه برسانند و حیف است که پزشکان به دلیل سهل‌ انگاری و انجام ندادن وظیفه درست خود به مراجع قضایی کشیده شوند.

جاوید با اشاره به اینکه پزشکان رازدار و امین بیماران خود هستند، تاکید کرد: ارجاع بیماران از بیمارستان‌های دولتی به مراکز خصوصی، نگه نداشتن راز بیماران، توجه نکردن به سخنان فرد بیمار و سهل انگاری در انجام دادن بعضی از وظایف توسط پزشکان مهمترین عوامل شکایات بیماران از پزشکان خود است.

انتهای پیام/ 68008/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول