اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره کل محیط زیست استان

هفته هوای پاک در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از برگزاری برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت فرا رسیدن هفته هوای پاک خبر داد.

هفته هوای پاک در قم برگزار می‌شود

محمودعلی رکنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن هفته هوای پاک و اهداف برگزاری این هفته اظهار کرد: در طول این هفته آموزش و اطلاع‌‌رسانی‌های زیست‌محیطی لازم به جامعه هدف یعنی دانش‌آموزان صورت می‌گیرد زیرا این قشر از لحاظ آموزشی متعهد و مسئولیت‌پذیر بوده و تأثیر مثبتی بر خانواده‌ها دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم تصریح کرد: روز یکشنبه 24 دی ماه به عنوان روز آموزش و هوای پاک نام‌گذاری شده است که در این روز، زنگ هوای پاک در مدرسه ابتدایی گلدوست در ناحیه سه آموزش و پرورش قم نواخته شده و همچنین نشستی با دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

رکنی ادامه داد: روز دوشنبه 25 دی ماه روز «صنعت پاک، هوای پاک» نام گرفته است که در این روز از چاپخانه اسراء و نیروگاه حرارتی (صنعت سبز) بازدید به عمل آمده و برای جلوگیری از فعالیت‌ واحد‌های صنعتی آلاینده هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی انجام می‌شود.

*آموزش بهترین راه برای حفاظت از محیط زیست است

وی ابراز کرد: در روز سه‌شنبه هفته جاری که به عنوان روز «خودرو پاک، هوای پاک و درختکاری» نام‌گذاری شده است به منظور تجلیل از صنایع و خدمات سبز، کارگاه آموزشی در موزه تاریخ طبیعی قم برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به برنامه بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی در روز سه‌شنبه این هفته گفت: آموزش بهترین راه برای حفاظت از محیط زیست است و آموزش‌هایی در تمام متون درسی مقاطع تحصیلی به منظور آشنایی بیشتر با محیط زیست و سلامت افراد در نظر گرفته شده است.

*کاشت 124 هزار نهال در هفته هوای پاک

رکنی افزود: در سومین روز هفته هوای پاک مراسم درختکاری با حضور نهادهای استانی برگزار خواهد شد که طی این مراسم اقداماتی به منظور افزایش پوشش گیاهی به صورت حلقه سبز و کاشت 124 هزار نهال با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه 27 دی ماه روز «قانون و هوای پاک» نام گرفته است و دیدار با دادستان و قضات دادگستری استان قم از جمله برنامه‌های این روز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ادامه داد: در پنجمین روز هفته هوای پاک به عنوان روز «پایش و هوای پاک» از واحد دوچرخه برقی تندر شهاب بازدید به عمل می‌آید.

رکنی بیان کرد: در روز جمعه با توجه به اینکه آخرین روز هفته هوای پاک است روز «مشارکت مردمی و هوای پاک» نام گرفته است، مدیرکل محیط زیست پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

وی گفت: در این راستا مسئولان اداره کل محیط زیست در بخش‌های دیگر استان مانند سلفچگان، دستجرد، کهک و جعفریه به ایراد سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه می‌پردازند.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت‌ها، برگزاری نشست با رسانه‌ها به منظور ترویج فرهنگ زیست‌محیطی، جلوگیری از تخریب درختان به منظور جلوگیری از انتشار ریزگردها، گسترش پارک‌ها و بوستان‌های محلی، تقویت ناوگان حمل و نقل درون‌شهری و ساماندهی اتوبوس‌ها با نصب فیلتر را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که محیط زیست نسبت به انجام آن‌ها اهتمام دارد.

انتهای پیام/2258/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول