اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از هفته هوای پاک

زنگ هوای پاک در قروه نواخته شد

خبرگزاری فارس: همزمان با نخستین روز از هفته هوای پاک زنگ هوای پاک با حضور مسئولان شهرستان قروه در دبستان دخترانه هجرت نواخته شد.

زنگ هوای پاک در قروه نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست قروه در این مراسم با بیان اینکه هوای آلوده چهارمین عمل مرگ و میرهای غیرطبیعی در دنیا به شمار می‌رود،اظهار کرد: امروزه عملکرد اشتباه انسان‌ها، هوای پاک و طبیعت را با بحران مواجه کرده است که متاسفانه کشور ما نیز از این معضل مستثنی نیست.

عیسی عزتی هدف از اعلام روز ملی هوای پاک را ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه اعلام کرد و گفت: از آنجایی که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین‌بخشی است این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین‌بخشی باشد.

وی دو قشر کودکان و سالمندان را مهم‌ترین قشرهای در معرض تهدید معرفی کرد و گفت: کودکان به دلیل حساسیت‌های تنفسی بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا هستند.

عزتی دانش‌آموزان را تاثیرگذارترین افراد در استفاده بهینه از منابع ملی و عاملی مهم در تغییر رفتار شیوه‌های غلط بزرگسالان دانست و افزود: به همین منظور است که نقش آموزش و پرورش در تعامل با محیط زیست بیش از سایر ارگان‌ها مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: بر اساس تفاهم به عمل آمده درسی با عنوان محیط زیست در کتب درسی دانش‌آموزان گنجانده خواهد شد.

وی تصریح کرد: اینکه ما پرداختن به موضوع محیط زیست را از مدرسه آغاز کرده‌ایم، برای آن است که این فرهنگ را نهادینه کنیم، چرا که می‌خواهیم آیندگان هم در محیطی امن و سالم زندگی کنند که این حق آنهاست.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم پس از نواختن زنگ هوای هوای پاک دانش‌آموزان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری ،پیمان نامه حفاظت از هوای پاک را قرائت کردند.

انتهای پیام/79009/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول