اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان:

توجه به هوای پاک در گرو فرهنگسازی در جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت:‌ توجه به هوای پاک در گرو فرهنگسازی در جامعه هدف است.

توجه به هوای پاک در گرو فرهنگسازی در جامعه است

قربانعلی محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به هفته هوای پاک که از یکشنبه 24 دی ماه آغاز شده است، اظهار کرد: هفته هوای پاک تا 29 دی ماه ادامه دارد که در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست استان نیز برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

وی افزود: نخستین روز این هفته آموزش و هوای پاک نامگذاری شده بود که در این روز کتابچه و بروشور هوای پاک در مدارس و واحدهای تابعه در شهرستان‌ها و سی‌دی‌های زیست‌محیطی مخصوص مهدهای کودک توزیع شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان تصریح کرد: دومین روز این هفته نیز با عنوان «صنعت پاک ـ هوای پاک» بود که همایشی در راستای تقدیر از صنایع و واحدهای خدماتی سبز تشکیل و منطقه 7 عملیات انتقال گاز همدان به عنوان واحد خدماتی سبز استان و واحد خدماتی سبز برگزیده کشوری انتخاب شد.

وی با اشاره به آموزش دانش‌آموزان و کودکان در هفته هوای پاک و نامگذاری امروز با عنوان «خودروی پاک ـ هوای پاک» بیان داشت: پیرو هماهنگی‌های قبلی به مناسبت هفته هوای پاک کودکان و دانش‌آموزان همدانی طی هفته هوای پاک در چندین نوبت از موزه تنوع زیستی اداره کل بازدید کردند که این بازدیدها در راستای تحقق اهداف محیط زیست و برای آشنایی دانش‌آموزان و کودکان با گونه‌های حمایت شده مناطق تحت مدیریت انجام شده است.

محمدپور ادامه داد: دانش‌آموزان در برنامه‌های جنبی از قبیل استفاده از سخنرانی کارشناسان محیط زیست، بازدید از کتابخانه و مجموعه‌های مرتبط با کودکان با عنوان کتاب‌های سبز و دریافت محصولات آموزشی و کمک آموزشی با فعالیت‌ها و اقدامات اداره کل آشنا شدند و نیز در جریان این بازدیدها مجموعه آموزشی دانستنی‌های زیست محیطی ویژه آموزشگران در موضوع هوا تحویل مربیان و معلمان شد.

وی گفت:‌ در چهارمین روز از هفته هوای پاک که با عنوان «قانون و هوای پاک» نامگذاری شده، اداره کل حفاظت محیط زیست همدان 18 نفر از قضات دادسراها و دادگستری‌های استان همدان را با توجه به همکاری‌ها و مساعدت‌های به عمل آمده در راستای تحقق اصل 50 قانون اساسی و اجرای قوانین و مقررات زیست‌محیطی با اهدای لوح سپاس مورد تقدیر و تشکر قرار می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان تأکید کرد: پنجمین روز از هفته هوای پاک نیز با عنوان پایش و هوای پاک است که بازدید از مراکز معاینه فنی خودروها در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: آخرین روز از هفته هوای پاک نیز روز مشارکت مردمی و هوای پاک نامگذاری شده است که برگزاری جلسه‌های هم‌اندیشی با تشکل‌های مردم نهاد و قرائت بیانیه هوای پاک در نماز جمعه از جمله برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست استان در این روز به شمار می‌رود.

انتهای پیام/89006/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول