اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زنگ هوای پاک در قم به صدا درآمد

خبرگزاری فارس: در نخستین روز از هفته هوای پاک مراسم نواخته شدن زنگ هوای پاک با حضور مسئولان محیط زیست و استانداری قم در دبستان شهید گلدوست برگزار شد.

زنگ هوای پاک در قم به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این مراسم که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ‌هفته هوای پاک به تشریح اهداف و برنامه‌های این اداره کل در زمینه کنترل آلاینده‌های زیست محیطی پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برای کنترل میزان آلاینده‌ها تأمین حق‌آبه‌های زیست محیطی تالاب‌ها و دریاچه‌ها است.

محمودعلی رکنی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه همه دستگاه‌ها و مردم در خصوص جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی گفت: از مسئولان شهرداری انتظار می‌رود در زمینه کاشت پوشش گیاهی حریم شهر و توسعه پارک‌های محله‌ای اهتمام لازم صورت گیرد.

*بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در بخش صنعت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه بر تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: از دیگر اقداماتی که در کاهش میزان آلودگی هوا تأثیر بسزایی دارد از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت‌ها است.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در فرایندهای صنعتی و معدنی ادامه داد: مسئولان باید نسبت به هدایت واحدهای صنعتی فعال در حومه و حریم شهر به شهرک‌های صنعتی اهتمام جدی داشته باشند.

رکنی از اجرای برنامه‌های ویژه این اداره کل برای آموزش و فرهنگ‌سازی در عرصه حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: امیدواریم که در راه حفاظت از محیط زیست شاهد همکاری همه مردم و نهادها باشیم.

*شهروندان کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم هم در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به نیاز انسان‌ها به هوای پاک تصریح کرد: باید مردم و مسئولان در این عرصه به وظایف خود عمل کنند تا شاهد بهره‌مندی همگان از هوای پاک باشیم.

محسن اوروجی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در عرصه ترویج فرهنگ توجه به محیط زیست تاکید کرد: امیدواریم شهروندان در طول این هفته از خودروی شخصی کمتر استفاده کنند.

انتهای پیام/2258/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول