اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

امنیت انسانی و عدالت اجتماعی دو جزء جدانشدنی دین اسلام است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: امنیت انسانی و عدالت اجتماعی دو جزء جدانشدنی دین اسلام است و باید تمامی طرح‌ها و اهداف بر این دو پایه برنامه‌ریزی شود.

امنیت انسانی و عدالت اجتماعی دو جزء جدانشدنی دین اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری ظهر امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده در سالن ویدئو کنفرانس استانداری خراسان‌رضوی، اظهار کرد: طرح توانمندسازی بانوان روستایی باید برای کل استان سیاست‌گذاری شود و دستگاه‌های اجرایی این طرح را به عنوان پایلوت در ابتدا برای چند روستا انجام دهند و پس از آسیب‌شناسی طرح، آن را برای تمامی روستاهای خراسا‌ن‌رضوی اجرایی کرد.

وی ادامه داد: دو هدف کلی اسلام به عنوان دین جهانی که در همین راستا به تشکیل حکومت اسلامی می‌پردازد، امنیت انسانی و عدالت اجتماعی است که باید در ایران که کشور اسلامی است تمامی طرح‌ها و اهداف بر این دو اساس پایه‌ریزی شود.

غفاری بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی و در سال‌های اخیر اقدامات مؤثری برای ارتقاء جایگاه بانوان در حوزه روستایی انجام شده و در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و سیاسی تغییرات چشمگیری داشته است اما باز هم برخی چالش‌ها در این حوزه وجود دارد که با بررسی طرح‌هایی که پیشنهاد می‌شود و به اجرا می‌رسد این چالش‌ها هم رفع گردد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه شاخص‌های سیاسی اقتصادی و اجتماعی در روستاها در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار رشد مطلوبی داشته است، عنوان کرد: در گذشته تحصیل جوانان در روستاها جزو مسائل غیرممکن بود که در حال حاضر با اقدامات اجتماعی و اقتصادی که صورت گرفته و موانعی که برداشته شده این موضوع رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه وسائل ارتباطی در حال حاضر در روستاها به صورت گسترده وجود دارد، گفت: در حال حاضر موانع بسیاری از جهات اداری، اقتصادی و اجتماعی برداشته شده و در راستای رفع نابرابری‌ها گام‌های مؤثری برداشته شده است.

غفاری با اشاره به اینکه چالش‌های روستایی در حوزه بانوان بیشتر از مردان است، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین شاخص‌های روستایی که باید بیشتر به آن توجه کرد، حوزه تعاونی‌ها است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه اقتصاد اسلام بر سه پایه شرکت‌های عمومی، خصوصی و تعاونی بنا شده است، اظهار کرد: متاسفانه حوزه تعاونی‌ها در بانوان با چالش‌های فراوانی روبه‌رو است و با توجه به آمار تنها 28 تعاونی برای بانوان در روستاها وجود دارد که این آمار برای مردها 221 مورد است.

وی در ادامه تاکید کرد: باید اقدامات مؤثری در راستای رفع موانع اقتصادی در روستاها انجام شود که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تعاونی‌ها اشاره کرد که نقش مهمی در اقتصاد اسلامی کشور دارند.

غفاری با تاکید بر اینکه اسلام اقتصاد را برای زن و مرد محترم شمرده است، خاطر نشان کرد: سهم بانوان در تولید بیش‌ از 50 درصد است در صورتی که در بهره‌برداری کمتر از 10 درصد اعلام شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی در ادامه افزود: طرح توانمندسازی زنان روستایی باید برای تمامی روستاهای خراسان‌رضوی اجرا شود و هر بودجه‌ای که به این طرح اختصاص داده می‌شود باید تمامی بانوان روستایی از آن بهره‌مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در روستاها باید به مسئولیت فرمانداری‌های هر شهرستان انجام شود و دبیری آن به دستگاهی داده شود که بیشترین بخش را در این طرح عهده‌دار است.

انتهای پیام/70018/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول