اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس فناوری اطلاعات:

بانوان باید یادگیری فناوری اطلاعات را در خانواده‌ها نهادینه کنند

خبرگزاری فارس: یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: بانوان باید یادگیری فناوری اطلاعات را در خانواده‌ها نهادینه کنند.

بانوان باید یادگیری فناوری اطلاعات را در خانواده‌ها نهادینه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان، آتنا آقایی در نخستین نشست آموزشی توانمندسازی زنان و دختران در ICT در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: آموزش فناوری اطلاعات به مادران خانواده لازمه امروز جامعه ایران است زیرا هدف این آموزش تقویت مادران و بانوان در عرصه ICT برای هدایت فرزندان و فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی است.

وی از بانوان خواست که در استفاده از فناوری اطلاعات همت مضاعفی انجام دهند و افزود: کم توجهی بانوان به این بخش باعث از دست رفتن فرصت برای آنان در عرصه اجتماعی می‌شود.

این کارشناس فناوری اطلاعات، یادگیری زبان انگلیسی را یکی از نیازهای اولیه ICT و تجارت الکترونیک دانست و گفت: بانوان در گام نخست باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند تا بتوانند در عرصه اینترنت فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: طرح توانمند سازی زنان و دختران در عرصه فاوا از سوی سازمان بین‌المللی فناوری اطلاعات مطرح شده است و طی آن پروژه‌ای در اتاق ایران بر اساس منشور همکاری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شد.

آقایی، استان اصفهان را پایلوت این طرح آموزشی سراسری برشمرد و گفت: طرح توانمندسازی زنان و دختران در ICT از اصفهان آغاز می‌شود.

وی افزود: ICT یکی از موضوعات مهمی است که در فعالیت شرکت‌های تجاری موثر است و به عنوان یکی از شاخص‌های مهم سازمان‌های بین‌المللی برای ارزیابی کشورها  شناخته می‌شود.

این کارشناس فناوری اطلاعات بستر ICT را فرصت مهمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی برشمرد و گفت: بانوان با یادگیری آن می‌توانند در  کسب و کارهای جدیدی ورود کنند.فضای مجازی فرصت برابری برای همه بانوان ایجاد می‌کند.

وی آگاهی را بستر تجارت الکترونیک دانست و گفت: زنان می‌توانند از طریق ICT به فعالیت اقتصادی از درون منزل بپردازند.

آقایی دولت الکترونیک را یکی از لازمه‌های اصلی تجارت الکترونیک دانست و ادامه داد: دولت طی سال‌های گذشته بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز ICT در کشور فراهم کرده که تا شرایط استاندارد فاصله داریم.

وی تاکید کرد:تکنولوژی همان‌گونه که تسهیلاتی را فراهم می‌کند مشکلاتی نیز فراهم می‌کند که با آموزش صحیح می‌توان از بروز مشکلات جلوگیری کرد.

این کارشناس فناوری اطلاعات ICT را فرصتی مناسب برای جایگزین صادرات نفت در اقتصاد کشور خواند و گفت: با استفاده از این فرصت می‌توان در عرصه اقتصاد جهانی پیشرو بود.

وی از بانوان فعال اقتصادی اصفهان خواست که توانمندی‌های خود را در قالب یک شبکه ملی با سایر بانوان سراسر کشور به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام/63002/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول