اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات اسرائیل – 16

یک تندرو به کابینه آتی اسرائیل می‌پیوندد/«نفتالی بنت» با طرح الحاق کرانه باختری می‌آید

خبرگزاری فارس: مقامات ارشد حزب «لیکود» از احتمال پیوستن رهبر حزب راستگرای افراطی «حبیت هایهودی» به کابینه آینده رژیم‌صهیونیستی خبر می‌دهند.

یک تندرو به کابینه آتی اسرائیل می‌پیوندد/«نفتالی بنت» با طرح الحاق کرانه باختری می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از مقامات ارشد حزب «لیکود» اسرائیل نوشته است که علیرغم تبلیغات منفی این حزب علیه حزب «حبیت هایهودی»، (خانه یهودیان) احتمالا «نفتالی بنت» رهبر این حزب در کابینه آینده اسرائیل به سمتی عالی‌رتبه می‌رسد.

یکی از مقامات ارشد لیکود که خواسته نامش فاش نشود، بنت را «قطعا» یکی از شرکای اصلی کابینه آتی اسرائیل دانسته است. وی تمام اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و رهبر حزب لیکود نمی‌خواهد در کابینه آینده خود نقشی به بنت دهد، اشتباه است.

یک مقام بلندپایه دیگر لیکود هم با تائید این خبر گفته است که احتمالا «زیپی لیونی» رهبر حزب «هاتنوعا» (جنبش) و «یعیر لاپید» رهبر حزب «یش عاتید» نیز در کابینه آینده نتانیاهو حضور دارند. وی مواضع تندروانه و سرسخت بنت را نیز مقطعی و مربوط به انتخابات دانسته و می‌گوید نفتالی بنت و حزبش در اصل رقیب نتانیاهو به شمار نمی‌آیند.

حزب راستگرای افراطی «حبیت هایهودی» با شعار دستیابی به آرمان صهیونیست به میدان آمده و الحاق کرانه باختری به اسرائیل از جمله مهترین شعارهای این حزب است.

انتخابات پارلمانی اسرائیل روز سوم بهمن برگزار می‌شود و نظرسنجی‌های انجام شده از پیشتازی ائتلاف دو حزب «لیکود» و «اسرائیل بیتنا» به رهبری «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه مستعفی اسرائیل حکایت دارد. در مجموع پیش‌بینی می‌شود این ائتلاف به همراه دیگر احزاب راستگرا بتوانند حدود دو سوم کرسی‌های کنست نوزدهم را به دست آورند و در این صورت باید شاهد ادامه سیاست‌های افراطی سران صهیونیست بود.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول