اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات اسرائیل/۴

نتانیاهو از ائتلاف مخالفان احساس خطر کرد/ لیکود خواستار حمایت بیشتر اسرائیلی‌ها شد

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که با قوت گرفتن احتمال تشکیل جبهه متحد «چپگرایان-میانه‌روها» موقعیت خود را در خطر می‌بیند، با انتشار پیامی در صفحه فیس‌بوک خود از اسرائیلی‌ها خواست به وی رأی دهند.

نتانیاهو از ائتلاف مخالفان احساس خطر کرد/ لیکود خواستار حمایت بیشتر اسرائیلی‌ها شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «عاروتص‌شوع»، در حالی که امروز زمزمه‌های زیادی از احتمال تشکیل «جبهه متحد» میانه‌روها و چپگرایان اسرائیل برای مقابله با ائتلاف راستگرایان افراطی منتشر شد، «بنیامین نتانیاهو» با انتشار پیامی در صفحه فیس‌بوک خود خواستار حمایت بیشتر از ائتلاف راستگرایان شد.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که رهبری حزب «لیکود» را بر عهده دارد و به همراه «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه مستعفی این رژیم و رهبر حزب «اسرائیل بیتنا» ائتلاف راستگرایان مذهبی را تشکیل داده‌اند، امشب شعار جدید «برای مقابله با چپ‌ها به اسرائیل-بیتنا بزرگتری نیاز داریم» را برای ائتلاف خود و لیبرمن اعلام کرد.

وی در ادامه پیام خود که در واکنش به احتمال تشکیل «جبهه متحد» منتشر شده، آورده است: تنها راه امن نگه داشتن اسرائیل و مطمئن شدن از این اینکه اسرائیل در اختیار افراد مطمئنی است، اتخاذ تصمیمی قاطع برای رأی دادن به لیکود-اسرائیل بیتنا است.

وی همچنین توضیح داده است که رأی‌دهندگان در سایه احتمال تشکیل ائتلاف مخالفان، باید به لیکود-اسرائیل بیتنا رأی دهند تا از افتادن اسرائیل به دست چپ‌ها جلوگیری شود.

آخرین بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بیش از 26درصد از اسرائیلی‌ها هنوز در مورد رأی‌ خود تصمیم نگرفته‌اند و همین امر حدود سه هفته زمان باقی‌مانده تا موعد انتخابات را بسیار حساس کرده، چراکه همین آرا سرگردان می‌تواند سرنوشت انتخابات را به کلی تغییر دهد.

«تزیپنی لیونی» رهبر حزب «هاتنوعا» روز گذشته از «یعیر لاپید» و «شلی یخیموییچ» رهبران دو حزب «یش عاتید» و کارگر خواسته بود برای تشکیل جبهه متحد میانه‌رو-چپگرا با هم وارد مذاکره شوند. این پیشنهاد از سوی یخیمویچ با واکنش مثبت مواجه شد، لاپید هم در ابتدا به آن واکنش مثبت داد اما عصر امروز موضع خود را تغییر داد و اعلام کرد ترجیح می‌دهد درکابینه نتانیاهو حضور داشته باشد و مواضع وی را تلطیف کند. «شائول موفاز» رهبر حزب چپگرای کادیما هم از این اقدام لیونی استقبال کرد.

آخرین نظرسنجی‌های انجام شده در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد تعداد کرسی‌های احتمالی ائتلاف لیکود-بیتنا از 45 کرسی که پیش‌بینی می‌شد، به کمتر از 35 کرسی رسیده است. در حالی که اگر طرح جبهه متحد میانه- چپگرا عملی شود، این سه حزب می‌توانند به حدود 37 کرسی بر نتانیاهو و لیبرمن فائق آمده و کابینه را به دست گیرند؛ موضوعی که سه ماه پیش کاملا بعید به نظر می‌رسید، اما اکنون شرایط طوری رقم خورده که نتانیاهو از این احتمال احساس خطر کرده است.

پارلمان اسرائیل (کنست) 120 کرسی دارد و 34 حزب در انتخابات روز سوم بهمن برای تصاحب این کرسی‌ها با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول