اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات اسرائیل - 15

لیونی: موجودیت اسرائیل به صلح با فلسطین وابسته است

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه سابق اسرائیل و رهبر حزب «هاتنوعا» با اشاره به احتمال انزوای بی‌سابقه اسرائیل در صورت عدم صلح با فلسطینی‌ها، موجودیت اسرائیل را به پذیرش موافقتنامه‌های سازش وابسته دانست.

لیونی: موجودیت اسرائیل به صلح با فلسطین وابسته است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «عاروتص‌شوع»، «زیپی لیونی» رهبر حزب «عاتنوعا» اسرائیل که روز دوشنبه در ادامه تبلیغات انتخاباتی خود مدعی شد تنها کسی است که در صورت روی کار آمدن، می‌تواند به توافقنامه‌ای سیاسی با فلسطینی‌ها دست یابد.

وزیر خارجه سابق کابینه رژیم‌صهیونیستی و رهبر سابق مخالفان همچنین گفت صلح برای ادامه بقای و موجودیت اسرائیل ضروری است.

وی با اشاره به طرح احتمالی اتحادیه اروپا برای صلح اسرائیل و فلسطین، گفت: بن‌بست دیپلماتیک اسرائیل را به سمت فاجعه‌ای پیش می‌برد که تاریخ وقوع آن مشخص است: در ماه مارس، زمانی که برنامه بین‌المللی ارائه شود.

رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته از جزئیات طرحی خبر دادند که قرار است ماه مارس و پس از پایان انتخابات پارلمانی اسرائیل ارائه شود. در این طرح به مقامات اسرائیل و فلسطینی جدول زمانی مشخصی تعیین می‌شود تا مذاکرات صلح انجام شده و موافقتنامه‌ای به امضا برسد. بسیاری از کارشناسان صهیونیستی با توجه به احتمال رد این طرح از سوی اسرائیل هشدار داده‌اند که این امر می‌تواند به انزوای بیشتر اسرائیل بیانجامد.

لیونی ضمن هشدار نسبت اینکه عدم پذیرش طرح صلح بین‌المللی می‌تواند به انزوای بی‌سابقه اسرائیل ختم شود، مدعی شد که در صورت رسیدن به نخست‌وزیری می‌تواند روابط با ترکیه را احیا کند و همچنین حمایت قدرت‌های جهانی را نیز کسب کند.

انتخابات پارلمانی اسرائیل روز سوم بهمن برگزار می‌شود و 34 حزب تلاش می‌کنند به 120 کرسی پارلمان دست یابند. موضوعاتی چون صلح با فلسطین و برنامه هسته‌ای ایران از جمله مهمترین موضوعاتی است که در تبلیغات انتخاباتی اسرائیل مطرح می‌شود.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول