اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات اسرائیل-6

نتانیاهو احزاب چپ و میانه را به ائتلاف دعوت کرد/لیونی: نتانیاهو دستپاچه شده است

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که به نظر می‌رسد از احتمال تشکیل جبهه متحد علیه خود نگران شده، مخالفانش را به حضور در ائتلاف او دعوت کرد و به آن‌ها وعده پست وزارت داد.

نتانیاهو احزاب چپ و میانه را به ائتلاف دعوت کرد/لیونی: نتانیاهو دستپاچه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «بنیامین نتانیاهو» امروز احزاب چپ و میانه‌رو به ائتلاف کابینه خود فراخواند و گفت هرکس که سیاست‌های وی را بپذیرد می‌تواند به ائتلاف وی بپیوندد.

وی با کانال 2 تلویزیون اسرائیل مصاحبه کرده و نسخه کاملش قرار است فردا منتشر شود. نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی مدعی شده که آماده است «ائتلافی گسترده» تشکیل دهد، اما مخالفانش این درخواست را رد می‌کنند.

صحبت‌های نتانیاهو مبنی بر تشکیل ائتلافی فراگیر پس از آن بیان می‌شود که «تزیپنی لیونی» رهبر حزب «هاتنوعا» و وزیر خارجه سابق اسرائیل از خواستار تشکیل جبهه متحد چپگرایان-میانه‌رو شد. وی هدف از تشکیل این جبهه متحد را پایان دادن به دوره نخست‌وزیری نتانیاهو اعلام کرده است. تاکنون «شلی یخیموویچ» رهبر حزب کارگر و «شائول موفاز» رهبر حزب کادیما از این پیشنهاد استقبال کرده‌اند، اما «یعیر لاپید» رهبر حزب «یش عاتید» که در ابتدا با این پیشنهاد موافقت کرده بود، اکنون می‌گوید ترجیح می‌دهد در کابینه نتانیاهو حضور داشته باشد و فعلا این پیشنهاد را رد کرده است.

نتانیاهو در مصاحبه خود حتی از لیونی، یخیموویچ و لاپید نیز نام برده و گفته است حاضر است به آن‌ها سمت وزارت بدهد، اما به شرطی که آن‌ها بر اساس اصول سیاست‌های آن‌ها پیش روند.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز گذشته نیز از اسرائیلی‌ها خواسته بود که به جای رأی دادن به احزاب کوچک، به ائتلاف «لیکود-اسرائیل بیتنا» به رهبری نتانیاهو و «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه مستعفی اسرائیل رأی دهند.

در همین راستا، لیونی به صحبت‌های نتانیاهو واکنش نشان داده و گفته است نتانیاهو با شنیدن طرح او مبنی بر تشکیل جبهه متحد، دستپاچه و مضطرب شده است.

انتخابات پارلمانی اسرائیلی روز سوم بهمن برگزار می‌شود و 34 حزب مختلف برای تصاحب 120 کرسی کنست با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول