اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات اسرائیل- 9

انتخابات پارلمانی اسرائیل در کشورهای خارجی آغاز شد

خبرگزاری فارس: به فاصله دو هفته مانده تا موعد برگزاری انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی، انتخابات در شعب خارجی در حالی آغاز شده که در برخی از صندوق‌ها تنها 4 یا 5 نفر برای رأی دادن حاضر خواهند شد.

انتخابات پارلمانی اسرائیل در کشورهای خارجی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، انتخابات پارلمانی اسرائیل در شعب کشورهای خارجی آغاز شد.

بنا بر این گزارش، مجموعا 96 صندوق رأی در کشورهای مختلف در نظر گرفته شده که 4هزار اسرائیلی حاضر در کشورهای خارجی آرا خود را در آن می‌ریزند. سفارت رژیم‌صهیونیستی در «ولینگتون» نیوزلند اولین شعبه‌ای است که کار خود را از شب گذشته به وقت محلی آغاز کرده و صندوق رأی لس‌آنجلس نیز صندوقی است که با پایان کار آن در ساعت 11 جمعه صبح به وقت محلی، فاز خارجی انتخابات کنست اسرائیل پایان می‌یابد.

بنا بر بیانیه‌ای که از سوی کمیته مرکزی انتخابات اسرائیل صادر شده، مقامات و دیپلمات‌های اسرائیلی که در کشورهای خارجی به سر می‌برند، کارکنان آژانس‌های یهودی، بنیاد یهود و سازمان جهانی صهیونیست از سال 1996 تاکنون آرا خود را به صندوق‌های خارجی ریخته‌اند و در این دوره نیز به همین ترتیب رأی می‌دهند. خانواده‌های این افراد نیز در همین صندوق‌ها رأی خواهند داد.

از هر 10 صندوق رأی، یک صندوق در آمریکا قرار دارد و در مقابل چین کلا 4 صندوق، ترکیه 2 و در قاهره هم هیچ صندقو رأیی وجود ندارد.

بزرگترین مرکز رأی‌گیری مربوط به صندوق کنسولگری اسرائیل در نیورک است که مجموعا 600 نفر که برای رأی دادن ثبت نام کرده‌اند، به آن مراجعه می‌کنند. اما برخی از صندوق‌ها تنها برای دریافت 4 یا 5 رأی برپا شده‌اند. متوسط میزان مشارکت خارجی در انتخابات‌های قبلی اسرائیل 62.3درصد اعلام شده است.

انتخابات پارلمانی اسرائیل روز 22 ژانویه (سوم بهمن) برگزار می‌شود و مجموعا 34 حزب مختلف برای پر کردن 120 کرسی کنست با هم رقابت می‌کنند. نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمالا ائتلاف «لیکود-اسرائیل بیتنا» به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و «آویگدرو لیبرمن» وزیر خارجه مستعفی این رژیم بیشترین آرا را به دست می‌آورد و اسرائیل 4 سال دیگر شاهد نخست‌وزیری نتانیاهو است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول