اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات اسرائیل - 13// انتقاد تند لیونی از نتانیاهو

لیونی: جنگ غزه به حماس مشروعیت داد/حماس در کرانه باختری هم به قدرت می‌رسد

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه سابق رژیم‌صهیونیستی با انتقاد از سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو» در قبال جنبش حماس، گفت: جنگ غزه به آن جنبش مشروعیت بخشیده و تداوم سیاست‌های کنونی به روی کار آمدن حماس در کرانه باختری می‌انجامد.

لیونی: جنگ غزه به حماس مشروعیت داد/حماس در کرانه باختری هم به قدرت می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «عاروتص‌شوع»، «زیپی لیونی» رهبر حزب «هاتنوعا» اسرائیل امروز از عملکرد «بنیامین نتانیاهو» در قبال گروه‌های مقاومت فلسطینی انتقاد کرد و نسبت به قدرت گرفتن حماس در کرانه باختری هشدار داد.

وی که اکنون با نتانیاهو در رقابت انتخاباتی است، مدعی شد جنبش حماس پیش از دوره نخست‌وزیری نتانیاهو در انزوا قرار داشته، اما «نتانیاهو پس از عملیات «ستون ابرها» به آن‌ها مشروعیت بین‌المللی بخشیده است».

وزیر خارجه سابق رژیم‌صهیونیستی همچنین هشدار داد سیاست‌های نتانیاهو نهایتا منجر روی کار آمدن حماس در کرانه باختری خواهد شد. وی همچنین از نتانیاهو به دلیل ناتوانی در آغاز مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان، به شدت انتقاد کرد.

انتخابات پارلمان رژیم‌صهیونیستی (کنست) روز سوم بهمن برگزار می‌شود و 34 حزب مختلف برای رسیدن به پارلمان با هم رقابت می‌کنند. کنست جمعا 120 کرسی دارد و حزبی که بیشترین کرسی را در این انتخابات به دست آورد، کابینه آتی رژیم‌صهیونیستی را تشکیل می‌دهد. نظرسنجی‌های انجام شده تاکنون نشان می‌دهد که ائتلاف دو حزب راستگرای «لیکود» به رهبری نتانیاهو و «اسرائیل بیتنا» به رهبری «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه مستعفی اسرائیل کمی بیش از 30 کرسی به دست می‌آورند و باید مشترکا کابینه بعدی را تشکیل دهند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول