اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت کامیاران:

امر به معروف جهاد فی سبیل‌الله است / لزوم نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل سنت کامیاران با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، از این فریضتین به عنوان جهاد فی سبیل‌الله نام برد.

امر به معروف جهاد فی سبیل‌الله است / لزوم نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا توفیق قربانی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کامیاران اظهار کرد: قرآن به عنوان قانون اساسی مسلمانان و دین اسلام امر به معروف را بر مسلمانان واجب کرده به گونه‌ای که بیشتر از سایر واجبات به این مهم تاکید شده است.

به گفته امام جمعه اهل سنت کامیاران، اسلام به مسلمانان حکم می‌کند همانگونه که نماز را در پنج نوبت ادا می‌کنند و در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرند، در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها نسبت به فریضتین امر به معروف و نهی از منکر نیز توجه داشته باشند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کامیاران خاطرنشان کرد: از آن جایی که خداوند با قرار گرفتن مسلمانان در مقابل دشمنان از آنان به عنوان مجاهد نام می‌برد، امر به معروف و نهی از منکر نیز جهاد فی سبیل‌الله است و آمران به معروف و ناهیان از منکر هم مجاهدان واقعی هستند که در راستای تحقق فرامین خداوند قدم برمی‌دارند.

ماموستا قربانی اضافه کرد: مجاهد واقعی تنها به کسی که در مقابل دشمن خارجی قرار می‌گیرد اطلاق نمی‌شود بلکه افرادی هم که در داخل و با دشمنان داخلی در ستیزند، به معنای واقعی مجاهد هستند.

وی تصریح کرد: مجاهدان داخلی با ترویج معروفات مانع از غلبه منکرات شده و تحقق برنامه‌های دشمنان را ناکام می‌گذارند.

امام جمعه اهل سنت کامیاران زبان آمران به معروف را به شمشیر حضرت علی(ع) تشبیه کرد که در راستای گسترش ارزش‌های دین مبین اسلام به کار گرفته می‌شود و این همان موضوعی است که در ستاد احیا دنبال می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران هم در این جلسه با برشمردن برنامه‌های معاونت فرهنگی ستاد احیای این شهرستان، برگزاری صبح شعر عاشورایی، توزیع بسته‌های فرهنگی، ارسال پیامک‌ با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر، فعال کردن 25 کانون فرهنگی هنری در مساجد و اجرای برنامه‌های مؤثر دیگری را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

سیدامجد افصحی خاطر نشان کرد: معاونت فرهنگی ستاد احیای کامیاران به دنبال اقدامات فرهنگی با اثرگذاری بالا بوده و در این راستا تمام توان و همت خویش را به کار خواهیم بست.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول