اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

اجرای فریضه امر به معروف نیازمند عزم همگانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهار با بیان اینکه هنوز امر به معروف و نهی از منکر به شکل شایسته جایگاه خود را در ایران پیدا نکرده است، گفت: باید در این راه یک عزم عمومی برای همگان به وجود بیاید.

اجرای فریضه امر به معروف نیازمند عزم همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله حاتم‌نیا ظهر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر ویژه بانوان در بهار اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فرائض  مهم الهی است که باید آن را در سطح جامعه احیاء کنیم و با احیاء آن بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش یکی از مهم‌ترین راه‌های گسترش این فریضه است، ادامه داد: با توجه به اینکه شهر بهار در کشور به عنوان شهر نمونه برای طرح تذکر لسانی انتخاب شده، خواهران بسیجی باید در این زمینه کوشا باشند و به صورت عملی این طرح را در جامعه اجرایی کنند تا بتوانیم از انحرافات جلوگیری کنیم.

 امام جمعه شهر بهار تصریح کرد: احیاء امر به معروف و نهی از منکر نشانه آزادی در جامعه، ارتباط میان آحاد مردم، فطرت بیدار، ضامن اجرای تمام واجبات و ترک همه محرمات است.

وی در ادامه اظهار داشت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر همه مسلمانان واجب است و در تمام امور باید اجرایی شود.

 حاتم‌نیا با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از مجموعه تعالیم اسلامی است، اظهار داشت: اعتقادات، اخلاقیات و احکام، جزو پنج اصل از اصول اسلامی است که باید به نحو صحیح و دقیق آن را بررسی و عمل کنیم.

وی با انتقاد از اینکه هنوز امر به معروف و نهی از منکر به شکل شایسته جایگاه خود را در ایران پیدا نکرده است، گفت: باید در این راه یک عزم عمومی برای همگان به وجود بیاید تا خروجی و بازدهی دلخواه را به دست آوریم.

انتهای پیام/2499/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول