اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز:

امر به معروف و نهی از منکر مایه رشد اخلاقی جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز گفت: امر به معروف و نهی از منکر نشانه عشق انسان به مکتب دینی و مایه رشد اخلاقی جامعه و نجات آن از سقوط است.

امر به معروف و نهی از منکر مایه رشد اخلاقی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، حجت‌الاسلام محمدصادق جانمحمدی ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان که در سالن اجتماعات سپاه امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر نشانه عشق انسان به مکتب و مایه رشد اخلاقی جامعه و نجات آن از سقوط است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را عامل بسیار مؤثر در اصلاح جامعه معرفی و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر نوعی نظارت عمومی بوده که انسان و به تبع آن، جامعه را از هر گونه زشتی و پلیدی باز می‌دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز با اشاره به ایام اربعین حسینی عنوان کرد: یکی از دلایل قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بوده و باید ضمن پیروی از امام خویش، این فرهنگ عاشورایی را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

جانمحمدی با بیان روایات و احادیثی از ائمه اطهار (ع) در مورد ضرورت و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اذعان داشت: امر به معرف و نهی از منکر، واجب‌ترین امر دین بوده و افراد علاوه بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر، خود نیز باید پذیرای این امر و نهی باشند.

وی در پایان فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ضامن بقای سلامت جامعه دانست و عنوان کرد: هدف از امر به معروف و نهی از منکر، از بین بردن ناهنجاری‌های جامعه و بهبود تربیت اخلاقی و دینی انسان‌ها است.

گفتنی است جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هر ماه با حضور مسئولان شهرستان البرز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77007/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول