اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

تمرین پرتاب نیزه و وزنه با چوب و سنگ / مرکز مازندران ورزشگاهی برای معلولان ندارد

خبرگزاری فارس: قهرمان مسابقات دومیدانی جانبازان و معلولان کشور از نبود امکانات فنی و مالی مناسب برای رشد استعدادهای ورزشی انتقاد کرد.

تمرین پرتاب نیزه و وزنه با چوب و سنگ / مرکز مازندران ورزشگاهی برای معلولان ندارد

فاطمه هادیان سورکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به مشکلاتی که برای تمرین و راهیابی به مسابقات مختلف برای او و خانواده‌اش وجود دارد خواستار رسیدگی بیشتر متولیان به ورزشکاران معلول شد.

قهرمان 16 ساله مسابقات دومیدانی جانبازان و معلولان کشور در این باره از برخی ناعدالتی‌هایی که بین ورزشکاران سالم معلول وجود دارد انتقاد کرد و افزود: برخی رشته‌های ورزشی مانند فوتبال افراد عادی تمام توجهات و امکانات مالی و تجهیزاتی را به خود اختصاص داده‌اند در حالی که همان رشته در بخش معلولان وضعیت برعکس دارد و این در مورد تمام رشته‌های ورزشی معلولان وجود دارد.

*تمرین پرتاب نیزه و وزنه با چوب و سنگ

وی با اشاره به راهیابی خود به اردی انتخابی تیم ملی دومیدانی جانبازان و معلولان در رده سنی جوانان افزود: پس از دو مورد قهرمانی پرتاب وزنه و پرتاب نیزه در سال 90همچنین نایب قهرمانی در سال 89 همگی در مشهد مقدس، در سال جاری به اردوی انتخابی تیم ملی راه پیدا کرده‌ام و برای حضور موفق در تست مربیان این اردو نیازمند حداقل یک زمین ورزشی هستم و البته تجهیزات مناسب اما با وجود تلاشی که خانواده‌ام انجام داده‌اند هنوز این اتفاق نیفتاده است.

هادیان با بیان خاطرات تمریناتی که در مدت چهار سال فعالیت ورزشی خود گاهی بدون تجهیزات ورزشی و گاهی با التماس از مسئولان ورزشگاه‌ها برای دریافت ساعتی وزنه و نیزه انجام داده بود، ادامه داد: در مقطعی که وزنه برای پرت کردن و نیزه برای تمرین نداشتم یک تکه سنگ و چوب را به جای نیزه استاندارد مورد استفاده قرار می‌دادم که البته با دلسوزی سیدمحمد انصارالحسینی شهردار سورک و پرداخت کمک 180 هزار تومانی برای خرید یک نیزه و یک وزنه  مشکل کمتر شد.

*راهیابی به اردوی انتخابی تیم ملی

دارنده مقام دوم قهرمانی پرتاب نیزه جانبازان و معلولان کشور و سومی کشور در این رشته در سال‌جاری اردوی انتخابی تیم ملی را از 24 تا 27 ماه جاری در تهران عنوان کرد و افزود: به دلیل نبود زمین ورزش مناسب معلولان در مرکز استان باید در شهرستان بابل تمرین کنم که به دلیل دوری راه ماهی دو بار موفق به این کار می‌شوم.

وی با اشاره به قول هیئت جانبازان و معلولان مازندران برای اختصاص یک سرویس ایاب و ذهاب برای ورزشکاران معلول افزود: با گذشت یک سال هنوز این اتفاق نیافتاده است.

این ورزشکار خوش آتیه مازندرانی درباره مکان تمرینات خود ادامه داد: یک زمان به ما گفتند که برای تمرین می‌توانید از مجموعه ورزشی داراب استفاده کنید و پس از مدتی گفتند بروید مجموعه ورزشی متقی و حالا هم که باید با وجود معلولیت خود از میاندرود تا شهرستان بابل بروم.

فاطمه هادیان نیاز به تمرینات بدنسازی را از ضروریات یک ورزشکار در رشته دو ومیدانی دانست و از نبود امکانات مناسب در این زمینه خبر داد.

* ورزشکاران معلول بیشتر دیده شوند

وی هدف از تلاش‌های خود را اثبات این شعار مهم که معلولیت محدودیت نیست اعلام کرد و افزود: خانواده‌ام تمام توان خود را برای رسیدن من به این هدف به کار بسته‌اند.

این دانش‌آموز میاندرودی نقش خانواده‌اش را در موفقیت‌های ورزشی‌اش مهم دانست و از زحمات پدر و همچنین مادرش به عنوان مربی خود تشکر کرد و افزود: در خواست من رسیدگی بیشتر به جامعه ورزشکاران معلول و دیده شدن آنان است.

انتهای پیام/86021/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول