اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی رباط کریم خواستار شد

ایجاد شغل برای معلولان در اولویت کاری مسئولان در رباط کریم

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی رباط کریم گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ایجاد شغل برای معلولان در اولویت کاری مسئولان در این شهرستان قرار گرفت.

ایجاد شغل برای معلولان در اولویت کاری مسئولان در رباط کریم

خدامعلی نورانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای معلولان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان می‌باشد لذا با تمهیدات اندیشیده شده ایجاد اشتغال برای این قشر در اولویت کاری قرار گرفت تا علاوه بر جلوگیری از انزوا در تأمین مخارج زندگی آنان نیز گام برداشته شود.

وی ادامه داد: نباید توانایی‌ها و ظرفیت‌های موجود در این افراد را به دلیل ناتوانی جسمی نادیده بگیریم چراکه  آنان به واسطه معلولیت دارای توانایی‌های خدادادی دیگری هستند که می‌توانند بسیار بهتر از افراد سالم در انجام آن کار موفق باشند.

این مسئول گفت: ایجاد مشاغل خانگی برای این افراد می‌تواند کمک بسیار مهمی را در سلامت روحی این افراد و تأمین امرار معاش آنان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته برنامه‌ریزی‌های لازم برای این مهم انجام شده است و در آینده‌ای نزدیک برای بسیاری از افراد معلول جویای کار اشتغال ایجاد می‌شود.

*ایجاد اشتغال برای معلولان از محل اعتبارات مشاغل خانگی

رئیس بهزیستی رباط کریم در ادامه سخنان خود گفت: براساس تمهیدات اندیشیده شده و به منظور تحقق اهداف مورد نظر از محل مشاغل خانگی برای معلولان در این شهرستان شغل ایجاد می‌شود.

نورانی تأکید کرد: در این راستا پیش‌بینی می‌شود با اعتبار در نظر گرفته شده برای 224 نفر از معلولان شغل ایجاد شود.

وی مبلغ این اعتبار را 11 میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این اعتبار هم‌اکنون در اختیار اداره بهزیستی این شهرستان قرار گرفته است.

نورانی تصریح کرد: بر این اساس مددجویان تحت پوشش جهت دریافت این نوع وام به بانک‌های مربوطه معرفی شده و مبلغ تصویبی را دریافت خواهند کرد .

وی گفت: با ایجاد اشتغال برای این افراد گامی مهم در جهت کاهش وابستگی آنان به سازمان بهزیستی برداشته می‌شود.

*اختصاص شش میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به معلولان و مددجویان

رئیس اداره بهزیستی رباط کریم در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص شش میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به معلولان و مددجویان دارای مدرک فنی و حرفه‌ای خبر داد و ادامه داد: در این زمینه تاکنون 36 نفر به بانک معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/2302/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول