اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پایگاه بسیج بندر کوهستک مطرح کرد

امر به معروف و نهی از منکر مورد غفلت واقع شده است

خبرگزاری فارس: فرمانده پایگاه بسیج بندر کوهستک گفت: امر به معروف و نهى از منکر یک واجب مهم اسلامى است که متأسفانه هم شناخت کافى در مورد آن وجود ندارد و هم به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته است.

امر به معروف و نهی از منکر مورد غفلت واقع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی ترکمانی در مراسم راه‌اندازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بندر کوهستک، اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر بندر کوهستک مرکز بخس بمانی شهرستان سیریک با هدف گسترش و احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ اسلامی، مانند جریان خون در رگ‌های یک پیکر است و سهل انگاری در این باره، بی رنگ شدن دین و مرگ تدریجی امت اسلامی را در پی خواهد داشت.

فرمانده پایگاه بسیج بندر کوهست ادامه داد: آفریدگار جهان نخستین کسی است که امر به معروف و نهی از منکر کرده و قرآن کریم نیز می‌فرماید: همانا خداوند به عدل و احسان و بخشش به خویشاوندان امر می‌کند و از کارهای زشت و ناپسند و تجاوز به حقوق دیگران نهی می‌نماید.

ترکمانی اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته و این دو را بر فریضه‌های دیگری چون اقامه نماز و پرداختن زکات مقدم داشته و فرموده است: مردان و زنان مؤمن، اولیای یکدیگرند که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و نماز را بر پا می‌دارند و زکات می‌پردازند.

وی بیان داشت: امر به معروف و نهى از منکر یک واجب مهم اسلامى است که متأسفانه هم شناخت کافى در مورد آن وجود ندارد و هم به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته و حتى در جامعه اسلامى ما با اینکه قرآن و احکام در درجه اول اهمیت قرار دارند باز هم این اصل مهم مورد کم مهرى و غفلت واقع شده است.

فرمانده پایگاه بسیج و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بندر کوهستک ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) فرموده کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند جانشین خداوند در زمین، و جانشین پیامبر و کتاب اوست و این روایت بیانگر این است که این فریضه بزرگ قبل از هر چیز یک برنامه الهی است و فلسفه ارسال رسل و نزول کتب آسمانی همه جزو این برنامه است.

بندر کوهستک مرکز بخش بمانی با سه هزار نفر جمعیت یکی از مناطق مهم شهرستان سیریک به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، توریستی و گردشگری است.

انتهای پیام/2310/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول