اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خراسان‌رضوی:

اشتغال 10 هزار شغل در خراسان رضوی مربوط به دامپروری است

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و کمیته امداد امام خمینی خراسان‌ رضوی گفت: از 18 هزار طرح اشتغال خراسان رضوی که در سال گذشته اجرایی شده 10 هزار عدد از آنها مربوط به حرفه دامپروری بوده است.

اشتغال 10 هزار شغل در خراسان رضوی مربوط به دامپروری است

غلامرضا محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: نخستین گامی که در این فرآیند برداشته می‌شود استعدادیابی است.

وی تصریح کرد: در این مرحله در کمیته امداد امام‌خمینی خراسان‌رضوی مشاوره‌های شغلی انجام می‌شود.

معاون اشتغال و کمیته امداد امام‌خمینی خراسان‌رضوی با بیان این‌که کمیته امداد امام‌خمینی یکی از معدود اداراتی است که مشاوره‌های شغلی را جدی گرفته است، خاطر نشان کرد: در مرحله استعدادیابی مشاوره‌های شغلی می‌توانند کمک‌های خوبی باشند.

محسنی با اشاره به اقدامات بعدی کمیته امداد امام‌خمینی در راستای اشتغالزایی و خودکفایی بیان کرد: افراد در صورت داشتن استعداد و نداشتن مهارت مورد آموزش قرار می‌گیرند و بعد از آن به شرکت‌ها و یا مؤسسات مالی و اعتباری معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: شرکت‌ها برای افراد نقشه کسب و کار می‌نویسند و افراد با ارائه نقشه کسب و کار می‌توانند اعتبارات دریافت کنند.

معاون اشتغال و کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی افزود: بعد از دریافت اعتبارات کمیته امداد بین 3 تا 5 سال روی کسب و کار آنها نظارت می‌کند تا زمینه کاری به تعادل نسبی برسد.

محسنی اضافه کرد: در خلال این نظارت‌ها خدماتی مانند مشاوره‌های کاری و اقتصادی نیز به افراد داده می‌شود تا بتوانند در امور خود از آنها استفاده کرده و بالاترین بهره‌وری اقتصادی را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در صورتی که مراحل نظارتی کمیته امداد روی طرح کسب و کار خانواده به پایان رسیده باشد در صورت نیاز خانواده کمیته امداد خدمات مشاوره‌ای را به صورت رایگان در اختیار صاحبان کار قرار می‌دهد.

معاون اشتغال و کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی با بیان اینکه در عناوین شغلی کمیته امداد امام خمینی هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد، این عناوین حرفه‌هایی مانند باغداری، کشاورزی، دامپروری تا حرفه‌های خدماتی و تولیدی سبک را شامل می‌شود.

محسنی ادامه داد: از 18 هزار طرح اشتغال که در سال گذشته اجرایی شده است 10 هزار عدد از آنها مربوط به حرفه دامپروری بوده است.

وی با اشاره به انواع کارآفرینی که در کمیته امداد انجام می‌شود یادآور شد: دسته اول کارآفرینی‌ها مربوط به مشاغلی است که تنها جنبه انگیزش به کار دارند و تنها برای این است که افراد به کار کردن امیدوار شوند.

معاون اشتغال و کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی افزود: تسهیلات این مشاغل در حدود 2 میلیون تومان است که برای افراد در نظر گرفته می‌شود.

محسنی در این راستا ادامه داد: دسته دوم اعتبارات مربوط به مشاغل خانگی است که این مشاغل برای بالاتر بردن توان مالی خانوار ایجاد می‌شوند و اعتبارات در نظر گرفته شده برای آنها بین 1 تا 5 میلیون تومان است.

وی تاکید کرد: دسته سوم که مهم‌ترین دسته از اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی است مشاغلی است که با عنوان خود اشتغالی شناخته می‌شود.

معاون اشتغال و کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه کسانی که در چرخه خدمات‌رسانی برای خود اشتغالی قرار می‌گیرند بعد از یک دوره کوتاه باید از فرآیند خدمات‌رسانی کمیته امداد خارج شوند تصریح کرد: اعتباراتی که برای این گروه در نظر گرفته می‌شود بین 5 تا 25 میلیون تومان است و افراد را از نظر مالی توانمند می‌کند.

انتهای‌پیام/70010/صا40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول