اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران مطرح کرد:

تورهای ارزیابی اشتغال برای تشکل‌های دانشجویی منتقد مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران گفت: برای منتقدین از طرح‌های اشتغالزایی مازندران به خصوص خبرنگاران و تشکل‌های دانشجویی منتقد تور یک روزه ترتیب می‌دهیم.

تورهای ارزیابی اشتغال برای تشکل‌های دانشجویی منتقد مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، علی بابایی‌کارنامی عصر امروز در کار گروه اشتغال شهرستان آمل با بیان اینکه ایجاد اشتغال یکی از مباحث جدی و دغدغه مسئولان کشور است، بیان کرد: شاید به دلیل مضیقه‌های مالی و یا خلا‌های اداری نتوانیم مشکلات تک تک واحدهای تولیدی را رفع کنیم اما تلاش می‌کنیم با تخصیص اعتبارات شرایط را برای ایجاد اشتغال مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز فضایی ایجاد شده است که افراد تسهیلات ایجاد شده را بازپرداخت نمی‌کنند، یادآور شد: بانک‌ها منابع و مصارف دارند اگر این پول‌ها بازنگردد اعتبارات جدید باید از کجا تامین شود.

بابایی با تاکید بر اینکه عدم بازپرداخت تسهیلات جفای بزرگ به اقتصاد کشور است، افزود: تمام اندیشه‌های اقتصادی بر مبنای گردش پولی است و اگر این مهم صورت نگیرد مشکلات اقتصادی رفع نخواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه صندوق توسعه ملی امروز فرصت خوبی برای توسعه بخش کشاورزی است، یادآور شد: اعتبار خوبی در این زمینه در استان وجود دارد که می‌توان از آن برای توسعه این بخش استفاده کرد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه 100 ملیارد تومان اعتبار بانک توسعه تعاون درآستانه ورود به استان است، اظهار داشت: امیدواریم این اعتبار نیز بتواند به بخشی از توسعه اشتغال در استان کمک کند.

وی با اعلام اینکه طرفدار بنگاه سوءاستفاده کننده نیز نیستیم، گفت: تمام بنگاه‌ها باید تسهیلات گرفته شده را بازپرداخت کنند تا ضامنین آنها دچار مشکل نشوند.

بابایی با اشاره به برخی انتقادات از طرح مشاغل خانگی تصریح کرد: برخی می‌گویند مشاغل خانگی یک شغل نیست در حالی در دنیا امروز به مشاغل کوچک و خانگی توجه جدی می‌شود ایجاد اشتغال این نیست که واحدهای بزرگ صنعتی ایجاد شود بلکه یک زن خانه‌دار که بتواند برای خود شغلی دست و پا کند نیز شغل محسوب می‌شود.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی قانون است و ما براساس قانون عمل می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه برای منتقدین از طرح‌های اشتغالزایی مازندران تور یک روزه ترتیب می‌دهیم، افزود: سعی می‌کنیم این تور را برای تشکلات دانشجویی منتقد و خبرنگاران برگزار کنیم تا بدانند اعتبارات استان از غرب تا شرق مازندران هزینه شده است.

بابایی با بیان اینکه به طور متوسط 60درصد تعهدات اشتغالزایی در مازندران انجام شده است، خاطرنشان کرد: قرار است در سال‌جاری 98هزار شغل در مازندران ایجاد شود.

انتهای‌پیام/ 86011/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول