اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‏رضوی:

آماده یک جهش قرآنی در خراسان رضوی هستیم

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‎رضوی گفت: امیدواریم مشهد به دبیرخانه ترویج و تبلیغ قرآن کریم در سطح کشور و حتی جهان اسلام تبدیل شود.

آماده یک جهش قرآنی در خراسان رضوی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید سعید سرابی صبح امروز در نشست هم‎اندیشی با فعالان قرآنی اظهار کرد: اولویت ما قرآن و عترت است، با توجه به ظرفیت‎هایی که در این استان وجود دارد و ساختارهایی که در حوزه قرآن و عترت داریم، آماده یک جهش قرآنی در استان هستیم.

سرابی اظهار داشت: بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ظرفیتی است که در استان به صورت مستقل توسعه و ترویج معارف رضوی را در جای جای کشورمان و در جهان اسلام بر عهده گرفته است و امیدوارم ما نیز توسعه و ترویج معارف قرآن را در کشور دنبال کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در ابتدای این جلسه یوسف امینی، سرپرست دفتر توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی گفت: خراسان رضوی جزو استان‌هایی است که در حوزه‌های فرهنگی، هنری و به ویژه قرآن و عترت پیشگام و پیشرو است.

وی افزود: همه اصحاب فرهنگ و هنر و فعالان قرآنی در این پیشگامی نقش مؤثری داشته‌اند، بسیاری از برنامه‌هایی که در حوزه قرآن در کشور شکل گرفته، از مشهد و استان خراسان رضوی شروع شده است.

همچنین در این نشست فعالان قرآنی نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند که عمارلو از شهرستان نیشابور گفت: مراکز تربیت مدرس قرآن کریم از سال 1371 فعالیت خود را شروع کرده است، اما در این چند سال توجه ویژه‌ای به این مراکز نشده است و درخواست داریم نسبت به ارتقاء مراکز که توانایی و ظرفیت لازم را دارند، به دانشگاه علمی کاربردی اقدام شود و این مراکز ساماندهی شوند.

توجه به محافل انس با قرآن کریم، آموزش، برگزاری با کیفیت‌تر جشنواره علوم قرآنی و افزایش اعتبارات نمایشگاه‌های علوم قرآنی شهرستان‌ها از دیگر مباحثی بود که توسط وی بیان شد.

دلشاد از سرخس نیز با بیان اینکه در خصوص مناطق محروم غفلت شده است، بیان داشت: باید نگاهی ویژه به مناطق محروم شود، ما حتی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی نمی‌توانیم از مرکز استان مربی دعوت کنیم.

وی افزود: با توجه به این‌که بحث حفظ قرآن آماری شده است و همه ارگان‌ها آماری را در این زمینه بیان می‌کنند خواهش می‌کنیم کارگروه حفظ قرآن کریم را برای جلوگیری از موازی‌کاری و هماهنگی دستگاه‌های پیگیر این موضوع تشکیل دهید.

مقامی از مشهد نیز اظهار داشت: در صورتی می‌توانیم بگوییم که مشهد پایتخت معنوی است که حداکثر فعالیت‌های قرآن و عترت در مشهد متمرکز شود.

وی خواستار توجه بیشتر مؤسسات قران و عترت به بعد عترت شد و ادامه داد: مؤسسات فرهنگی به بعد عترت و ولایت توجه کمتری دارند.

مقامی همچنین پیشنهاد داد کارگروه سبک زندگی اسلامی تشکیل شود.

در ادامه این جلسه داوودآبادی، عضو جامعه قاریان کشور نیز اظهار داشت: اگر به فعالیت‌های یک دهه اداره کل ارشاد نگاه کنیم، می‌بینیم این اداره کل موفق شده نسبت خود را به ساحت مقدس ثامن الحجج(ع) مشخص کند و تبلور آن در جشنواره امام رضا(ع) بود که در استان و کشور جای آن خالی بود. امیدواریم در دهه آینده مشهد به عنوان قطب قرآنی کشور مطرح شود.

وی از تشکیل ستاد هماهنگی فعالیت‌های قرآن استان زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی خبر داد و اظهار داشت: این ستاد می‌تواند هماهنگی لازم بین دستگاه‌های متولی و فعال در حوزه قرآنی را انجام دهد و با تدوین تقویم جامع فعالیت‌های قرآنی، از موازی کاری دستگاه‌ها جلوگیری کند.

انتهای پیام/70005/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول