اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی جهرم خبر داد

عضویت 35 درصد مردم در کتابخانه‌ها تا سال 1404

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی جهرم گفت: طبق سند چشم‌انداز مطالعه مفید تا سال 1404 باید 35 درصد مردم به عضویت کتابخانه‌های عمومی درآیند.

عضویت 35 درصد مردم در کتابخانه‌ها تا سال 1404

علی ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جهرم با بیان اینکه 11 کتابخانه عمومی، هشت کتابخانه نهادی و سه کتابخانه به صورت مشارکتی در شهرستان جهرم فعالیت دارد، اظهار داشت: در مجموع 4 هزار و 653 نفر از مردم این شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

وی با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های زیر پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی جهرم 11 کتابخانه است، افزود: این کتابخانه‌ها به دو شکل مشارکتی و نهادی اداره می‌شوند که در میان آنها هشت کتابخانه نهادی و سه کتابخانه مشارکتی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی جهرم اضافه کرد: این اداره با مراکز فرهنگی روستایی و کتابخانه‌های مساجد نیز ارتباط داشته و آموزش‌های فنی را به آنها ارائه می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه 70 هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌های عمومی جهرم وجود دارد، عنوان کرد: در این کتابخانه‌ها 90 هزار نسخه کتاب نگهداری می‌شود که این تعداد کتاب تنها در کتابخانه‌های زیر پوشش این اداره است.

ابراهیمی مساحت کتابخانه‌های این شهرستان را 3 هزار متر مربع اعلام و اضافه کرد: کل مساحت کتابخانه‌ها در جهرم 4 هزار و 500 متر مربع بوده که طبق سند نهضت مطالعه مفید تا سال 1404 سرانه کتابخانه‌ها باید به هشت متر مربع برای هر 100 نفر فراهم شود.

وی متذکر شد: همچنین فراهم آوردن چهار جلد کتاب به ازای هر نفر و عضویت 35 درصد از مردم در کتابخانه‌ها نیز از دیگر عناوین سند چشم‌انداز نهضت مطالعه مفید است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی جهرم با بیان اینکه میانگین حضور روزانه افراد در کتابخانه‌های عمومی جهرم 163 نفر است، اذعان داشت: کمبود نیرو از مشکلات ما در اداره کتابخانه‌های عمومی جهرم بوده که امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده این مهم برطرف شود.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول