اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 2 پارک محله‌ای در زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان گفت: در دهه مبارک فجر امسال، از دو پارک محله‌ای زاهدان بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از 2 پارک محله‌ای در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حامد صفت‌گل ظهر امروز طی نشستی در شهرداری زاهدان به پروژه‌های افتتاحی شهرداری زاهدان به‌مناسبت دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: بحث فضای سبز یکی از مقوله‌های بسیار مهم در زندگی شهرنشینی است و با تبلور عینی در سطح شهر نمود پیدا می‌کند.

وی افزود: با حمایت‌هایی که توسط مسئولان مربوطه برای حفظ و گسترش فضای سبز صورت پذیرفته، توانسته‌ایم نسبت به انجام پروژه‌هایی مانند پارک فرهنگیان، پردیس لاله، فاز یک و دو پارک یاس، بازسازی میدان آزادی و چند پروژه دیگر، سرانه فضای سبز زاهدان را از 3.2 متر مربع به چهار متر مربع افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان ادامه داد: سرانه فضای سبز زاهدان با سرانه استاندارد کشوری بین 8 تا 12 متر مربع فاصله دارد.

وی بیان داشت: مواردی از قبیل شرایط اقلیمی منطقه، تامین اعتبار، امکانات موجود، تامین آب مورد نیاز در این امر دخیل هستند اما با تمام محدودیت‌ها و مشکلات موجود در این راه، افزایش 7.1 متر مربع برای هر نفر در مدتی کوتاه رقم درخور توجهی است.

صفت‌گل افزود: البته ما سعی داریم با مرتفع کردن مشکلات موجود، حجم پروژه‌ها را بالا برده و با ارتقای کیفیت فضای سبز به سرانه استاندارد کشوری نزدیک شویم.

وی گفت: دیدگاه شهرداری زاهدان و سازمان پارک‌ها و فضای سبز، توسعه عدالت‌محوری پارک‌ها و فضاهای سبز در تمامی نقاط شهر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان ادامه داد: پروژه در حال اجرای پارک 8 هکتاری واقع در مقابل پایانه مسافربری زاهدان با نام پارک «سرداران شهید» یکی دیگر از اقدامات عدالت‌محوری است.

صفت‌گل بیان کرد: مراحل احداث این پارک با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در حال انجام است که تا پایان سال‌جاری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه از مراحل پایانی احداث پارک البرز واقع در زیباشهر و فاز دوم پارک یاس زاهدان خبر داد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان تصریح کرد: این دو پارک قرار است در دهه مبارک فجر امسال افتتاح و مورد استفاده عموم شهروندان قرار گیرد که با افتتاح این پروژه‌ها هزار و 700 متر مربع به حجم فضای سبز شهر اضافه خواهد شد.

صفت‌گل افزود: ما به موازات و همراه با احداث این دو پارک سعی داریم 6 پارک محله‌ای دیگر را که در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر هستند، بازسازی و تقدیم مردم عزیز شهر زاهدان کنیم.

وی همچنین به موضوع مشکلات و معضلات آبیاری فضاهای سبز سطح شهر زاهدان اشاره کرد و گفت: طرح مطالعاتی شبکه آب‌رسانی فضای سبز با تکیه بر استفاده از پساب فاضلاب شهر زاهدان به پایان رسیده و خوشبختانه این طرح تصویب شده و در ابتدای سال‌جاری نیز به تصویب نهایی سازمان شهرداری‌ها رسید که در حال حاضر پیگیر تامین اعتبار آن هستیم.

انتهای پیام/75002/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول